مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده بیشتر شهرستان‌ها در خراسان رضوی در سال زراعی گذشته با خشکسالی بسیار شدید مواجه بود که این روند ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عراقی زاده مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا اول مهرماه امسال فقط شهرستان‌های تربت‌جام، تربت‌حیدریه و بردسکن از نظر بارندگی بهتر از بقیه شهرستان‌ها بوده‌اند؛ که این میزان نسبت به سال زراعی قبل از آن ۶۰ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۴۱ درصد کاهش دارد.

او با بیان اینکه خشکسالی بسیار شدید در شهرستان‌های مشهد، خواف، رشتخوار، کلات، داورزن، جوین و تایباد مشهودتر از مابقی شهرستان‌ها این استان است افزود: تابستان امسال غیر از بخش‌هایی از مرکز استان که شرایط خشکسالی متوسط تا نرمال داشته اند مابقی مناطق این استان خشکسالی بسیار شدید را تجربه کردند.

 مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت تمامی شهرستان‌های این استان نسبت به سال گذشته و دوره آماری بلند مدت کاهش بارندگی داشته‌اند که بیشترین کاهش نسبت به دوره بلند مدت مربوط به کلات با ۶۵ درصد و کمترین کاهش مربوط به ریوش با چهار درصد بوده است.

عراقی‌زاده بیان کرد: درسال زراعی گذشته در مشهد ۹۵ میلیمتر باران بارید که کم بارش‌ترین سال زراعی در طی ۶۰ سال گذشته بود و این میزان نسبت به سال زراعی قبل از آن ۶۷ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۲ درصد کاهش داشت.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.