رئیس جمهور آمریکا خواستار اجماع احزاب اصلی این کشور درباره سرمایه گذاری در زیرساخت‌های ایالات متحده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان لایو، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: برای مدت زمانی طولانی آمریکا در رقابت در جهان پیشتاز بوده است، اما در این مسیر طولانی گاهی اوقات ما سرمایه گذاری بر روی مردم خود را متوقف کرده ایم.

وی افزود: زیرساخت‌های ما از بهترین‌ها در جهان بوده اند، اما بر اساس نشست جهانی اقتصاد از نظر کیفیت زیرساخت‌ها هم اکنون در رتبه سیزدهم قرار دارد. این موضوع درباره جاده‌ها، پل ها، آزاد راه‌ها و همه زیرساخت‌ها صدق می‌کند. سازمان همکاری فرصت‌های اقتصادی هم اکنون آمریکا را در رتبه سی و پنجم یا سی و ششم سرمایه گذاری بر روی مراقبت از کودکان قرار داده است. این موضوع بیانگر این موضوع است که جهان از ما پیشی گرفته است.

بایدن در اظهارات خود در ایالت کنتیکت گفت: مردم زیادی به اماکنی برای مراقبت از کودکان خود نیاز دارند و این موضوع را درک می‌کنم که وضعیت برای شمار زیادی از مردم که به کمک نیاز دارند دشوار است و امکانات در اختیار ندارند. اگر ما در سرمایه گذاری موفق نباشیم نمی‌توانیم در زمینه اقتصادی در قرن بیست و یکم با دیگران رقابت کنیم. ما علاوه بر بازسازی سریع بزرگراه‌ها و پل‌های خود، باید لوله‌های انتقال آب خود را تعویض کنیم. ۴۰ هزار مدرسه در آمریکا وجود دارد که در آب آشامیدنی آن‌ها سرب وجود دارد و دانش آموزان در خطر مسمومیت قرار دارند. بخش‌هایی از کشور در این رابطه عقب افتاده اند و به آن‌ها بی توجهی شده است. حتی به بخش‌هایی از کشور هم که از نظر اقتصادی مرفه هستند در بخش زیرساخت‌ها بی توجهی شده است.

بایدن گفت: ما نمی‌توانیم در رابطه با بخش آموزش عقب‌تر از دیگر کشور‌ها باشیم. زمانی که ما آموزش دوازده مرحله‌ای را بیش از یک قرن پیش ایجاد کردیم ما بهترین و آماده‌ترین نیرو‌های کاری را برای جهان ایجاد کردیم. واقعیت این است که تنها نیمی از کودکان ۴ ساله در امریکا برای آموزش نام نویسی کرده اند. در آلمان، فرانسه و انگلیس و حتی لتونی این میزان نود درصد است.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد: ۵۰ شرکت از ۵۰۰ شرکت بزرگ در آمریکا در سال گذشته هیچ مالیاتی پرداخت نکردند و ۵۰ میلیارد دلار درآمد کسب کردند. اما من از آن‌ها می‌خواهم که سهم منصفانه خود را در رابطه با مالیات‌ها پرداخت کنند.

وی افزود: خودکامه‌ها معتقدند که جهان آنقدر با سرعت حرکت می‌کند که دموکراسی‌ها نمی‌توانند به فوریت به اجماع برسند. این یک شوخی نیست. من ساعت‌ها و ساعت‌ها درباره این موضوع با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین صحبت کرده ام. او معتقد است که دموکراسی‌ها نمی‌توانند رقابت کنند، زیرا نمی‌توانند به خوبی واکنش نشان دهند. من در دیدارم با پوتین در سوئیس گفتم که دموکراسی‌ها می‌توانند رقابت کنند. ما می‌توانیم سریعتر حرکت کنیم. در نشست آتی گروه بیست و گروه هفت من می‌دانم که آن‌ها روی اندازه ارتش ما و قدرت ما حساب نمی‌کنند بلکه آن‌ها بر روی این موضوع حساب می‌کنند که چگونه می‌توانیم همراه هم کار‌های خود را انجام دهیم. ما می‌توانیم در صورت همکاری با هم به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جو بایدن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار