شهیدی نیا گفت: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان یکی از هاب‌های اصلی صنعت پتروشیمی کشور، ۳۰ درصد ظرفیت تولید کشور را در اختیار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدامید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به نقش اثرگذار صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور گفت: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات صنایع بالا دستی، میانی و پایین دستی پتروشیمی به عنوان یک استراتژی و راهبرد اساسی در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه این منطقه به عنوان یکی از هاب‌های اصلی صنعت پتروشیمی کشور، ۳۰ درصد ظرفیت تولید کشور را در اختیار دارد، افزود: تلاش می‌شود که همگام با توسعه صنعت پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز سهم خود از تولید محصول در کشور را حفظ و تقویت کند.

شهیدی نیا با بیان اینکه طرح‌های زیادی در حوزه صنایع بالادستی، میانی و پایین دستی تعریف شده که محوریت آن‌ها بیشتر بر روی صنایع پیشران متمرکز شده است، اظهار داشت: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات پتروشیمی ضروری است و پیشبرد این سیاست، قطعا به کاهش نیاز کشور از واردات برخی محصولات خارجی منجر می‌شود که در نهایت کاهش خروج ارز از کشور را درپی دارد.

این مقام مسئول تصریح‌کرد: توجه به صنایع پیشران به عنوان یک اقدام توسعه‌ای از جایگاه بسیار با اهمیتی در کشور برخوردار است که این موضوع همواره در اولویت برنامه‌های کاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد، ضمن اینکه اجرای طرح‌های توسعه‌ای این صنعت در منطقه به عنوان یک استراتژی جدی دنبال خواهد شد که زمینه ساز رشد اقتصادی و پایداری سهم تولید محصول در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.