مدیر امور آب مهاباد گفت: در نیمه نخست سال جاری، ۵۱ حلقه چاه غیرمجاز آب‌های زیرزمینی در این شهرستان با دستور مراجع قضایی مسدود شد.

رضا جهین مدیر امور آب مهاباد با اشاره به کمبود منابع آبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: در همین راستا تاکنون ۱۵۰ اخطاریه به مالکان چاه‌ها و برداشت‌های غیرمجاز از منابع زیرزمینی ارسال شده که در صورت ادامه این روند نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام خواهد شد.

وی افزود: در کنار انسداد چاه‌های غیرمجاز، امسال از حفر ۱۵ فقره چاه دیگر جلوگیری و در این ارتباط نیز سه دستگاه حفاری توقیف و تحویل مراجع قضایی شده است.

مدیر امور آب مهاباد گفت: امسال ۱۹ دستگاه کنترل هوشمند ثبت آب مصرفی بر روی چاه‌های مجاز نیز نصب شده تا میزان استفاده و برداشت از منابع آبی رصد و بر آن نظارت شود.

جهین با بیان اینکه انسداد تکلیفی چاه‌های غیرمجاز این شهرستان امسال ۱۲۰ حلقه تعیین شده، ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه ۵.۵ میلیون مترمکعب با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسدود شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون پنج هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آن‌ها بالغ بر ۷۰ میلیون متر مکعب است.

جهین تاکید کرد: برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آن‌ها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.