وزیر خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان بر تعهد این کشور برای تامین واکسن مورد نیاز ایران به هر میزان و تا هر زمان تأکید کرد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین امروز (جمعه) در تماسی تلفنی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امورخارجه کشورمان ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تاکید ویژه بر ضرورت عملیاتی ساختن برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله، از همراهی ارزشمند چین در تامین واکسن مورد نیاز کشورمان تقدیر و در خصوص آخرین وضعیت برجام با همتای چینی تبادل نظر کرد.

وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این تماس تلفنی بر موضع پکن مبنی بر ضرورت بازگشت کامل همه طرف‌ها به تعهدات برجامی تاکید و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه چین ضمن استقبال از آغاز گفت‌وگو‌های جمهوری اسلامی ایران و طرف اروپایی، تاکید کرد: به همکاران خود ماموریت داده است در تماس با همتایانشان در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مشورت‌های نزدیک دو کشور در این خصوص تداوم یابد.

وزیر امور خارجه چین با اعلام آمادگی پکن برای عملیاتی کردن سند همکاری ۲۵ ساله، بر تعهد پکن به ادامه همکاری‌ها با تهران برای مهار کرونا و تامین واکسن مورد نیاز به هر میزان و تا هر زمان که تهران درخواست داشته باشد، تاکید کرد.

وزیر امورخارجه چین در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که اراده رهبران دو کشور، گسترش همه جانبه روابط دوجانبه است و لذا پکن همانند گذشته به همکاری و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح از جمله همکاری متقابل در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان ضمن راهبردی خواندن روابط دو کشور، بر اهتمام جدی تهران جهت پیگیری توافقات رئیس جمهور شی جین پینگ و حجت الاسلام رئیسی در تماس تلفنی اخیر طرفین و همچنین اجرای کامل سند همکاری‌های ۲۵ ساله دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پی آغاز گفت‌وگو‌های ایران و اتحادیه اروپایی که روز قبل در سطح معاون سیاسی وزیر امورخارجه و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفت، ضمن تشریح ابعاد گفت‌وگو‌های صورت گرفته و تبیین سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع موثر و کامل تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی رژیم آمریکا، از بی عملی سه کشور اروپایی انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: البته گفت‌وگو‌ها در مسیر مثبت و سازنده‌ای آغاز شده است که این امر مورد تایید دو طرف در پایان گفت‌وگو‌های دیروز قرار گرفت و لذا توافق شد گفت‌وگو‌ها طی دو هفته آینده در همین سطح در بروکسل ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
عبد اللهیان ، ازکدام واکسن، تقدیر می کنی!؟!؟ واکسنی که باعث مبتلا شدن به کرونا می شود ومصونیتی ایجاد نمی کند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آیا می دانید که کسانی که کمتر کتاب می خوانند کمتر می دانند و کسانی که کمتر می دانند بیشتر صحبت می کنند و هر جایی اظهار نظر می کنند. ای کاش یاد می گرفتیم جایی که اطلاعات نداریم اظهار نظر نکنیم. به عنوان یک دانشگاهی عرض می کنم واکسن سینوفارم یکی از سالم ترین واکسن های دنیا است. و اینکه در بانک های کشورهای غربی هم کلی پول بلوکه شده داریم ولی حاضر نشدند به ما واکسن دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
من یه کشاورز باغدارم اگه راست میکن به جای واکسن از ما سیب بخرند والا ما هم گناه داریم محصولاتمان مانده روی دستمان
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۲۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
ما نیازی به واکسن چینی نداریم // عالیمقامان ما 7 مدل واکسن ساختن // برکت / پاستور / کوبایی / سلیمانی / فخرایی / حججی / ........... الی ماشاا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
باید مسئولین به طور مجانی آزمایش آنتی بادی بعد از تزریق واکسن برای نمونه از مردم بگیرند و نتایج را منتشر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
واکسن های بی اثر. همه دارند بعد از واکسن کرونا میگیرند.
مثل بقیه جنسها، واکسنهای بنجول شون رو به ایرانی ها میدند.
خدایا چراذ اینقدر مردم ایران بدبخت شدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آیاچین مردمشوباهمین واکسن واکسینه کرده.ویه سوال مهمترچین چطوراین ویروس روکنترل کردبااون جمعیت ؟؟؟؟؟؟؟؟چرافقط واکسن واردمیکنیدچراروش کنترل این بیماریویادنمی گیرید.چین جمعیتش چندبرابرماست؟؟؟؟جای تآسف داره واقعا..مدیریت تواین کشور صفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
چین مردم خودش رو ۲ دوز واکسن زده و حالا به فکر فروشه، معلومه که به هر میزان میده! تازه واکسنی که اثربخشیش ۷۰ درصده و به قیمت فایزر به ما میفروشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
جلوجلو نفت مفت و بردن خلیج فارس رو منابشو بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
واکسن بی خاصیت چینی. البته یک سوال و اینکه تولید داخلی چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
واکسن سینوفارم قلابی دادن که ۵درصد پیشگیری میکنه!!!!واقعا چرا تشکر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
با سلام بله چین کمونیست ثواب و رضای خدا به ما واکسن می دهد قرار داد 25 ساله و واگذاری جزایر به انها تازه بازار انمحصاری لوازم خانگی رو هم بهشون دادیم با حذف کره پون دادید چین کمونیست دشمن کل بشریت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خدا برکت بده واردات رو پس چی شد تولید داخل جایگاهش کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مرداد برکت زدن روزی800تا میمردن جمعش کردن.
هنوز نفهمیدی ملت ما فقط شعار بلده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
پولش میگیرن و واکسنهای ضعیف میدن دیگه منت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مگر واسه چین بده به جای دلار بهمون بنجلاشو غالب کند
آخرین اخبار