نماینده شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شبکه جهانی یونسکو از برگزاری مسابقه مجازی غذاهای فراموش شده به مناسبت روز جهانی غذا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیدپیام جعفری نیا، نماینده شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شبکه جهانی یونسکو در آستانه روز جهانی غذا (۱۶ اکتبر - ۲۴ مهر ماه) از برگزاری ۲ فراخوان به منظور جلب مشارکت شهروندان خبر داد.

او افزود: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ششمین سال فعالیت شهر خلاق خوراک شناسی اقدام به برگزاری ۲ فراخوان با مشارکت اتحادیه صنف رستوران و غذا‌های سنتی شهرستان رشت کرده است.

نماینده شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شبکه جهانی یونسکو با اشاره به برگزاری فراخوان ساخت تیزر با مشارکت رستوران‌ها و مراکز پخت و عرضه غذا اظهار داشت: رشت غذا‌ها و خوراکی‌های محلی بسیاری دارد که ممکن است به فراموشی سپرده شده و نسل جدید گیلانی‌ها با آن آشنایی نداشته باشد.

جعفری نیا ادامه داد: از این رو با برگزاری این فراخوان درصدد هستیم با نمایش مراحل تهیه و طبخ غذاهاى محلی فراموش شده که با مشارکت رستوران‌ها انجام می‌شود، نسبت به معرفی این غذا‌ها و احیا و اشاعه بیش از ۲۵۰ نوع خوراک در شهر رشت گام برداریم.

مسابقه مجازی غذاهای فراموش شده به مناسبت روز جهانی غذا در رشت

او همچنین از برگزاری فراخوان مسابقه "غذا‌های فراموش شده" به منظور جلب مشارکت شهروندان در فرآیند اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های شهر خلاق خوراک خبر داد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی، این مسابقه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند از نحوه پخت غذا‌های محلی خود و تزیین آن، تیزر تهیه و تا ۳۰ آذر ماه به این مسابقه ارسال کنند.

مسابقه مجازی غذاهای فراموش شده به مناسبت روز جهانی غذا در رشت

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.