یک منبع در سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه در ماه نوامبر تحریم‌های جدید خود علیه بلاروس را به تصویب می‌رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از خبرگزاری تاس، اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید خود علیه بلاروس را در ماه نوامبر به تصویب می‌رساند.

یک منبع در سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) به خبرنگاران گفت: بسته جدیدی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس در ماه نوامبر به تصویب می‌رسد. وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی شده خود درباره وضعیت بلاروس بحث خواهند کرد.

این دیپلمات اروپایی گفت: ما روی بسته بعدی تحریم‌ها علیه بلاروس کار می‌کنیم. 

 در ژوئن ۲۰۲۱، بروکسل تحریم‌های اقتصادی علیه مینسک را وضع کرد. اتحادیه اروپا پیش از این چهار نوع تحریم‌ علیه دولت بلاروس از قبیل تحریم‌ شخصی، اعضای کابینه، مقامات دولتی و انتظامی و بازرگانان عمده وضع کرده است.

پیشتر، به‌دنبال افزایش تنش‌های اروپا با بلاروس درپی فرود اضطراری هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» و بازداشت یک روزنامه‌نگار مخالف بلاروسی، گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه دولت بلاروس شد.

گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا در بیانیه خود آورده بود: فرود اضطراری هواپیمای بلاروسی ایمنی مسافران و خدمه پرواز را به خطر انداخت. این اقدام همچنین حمله‌ای جدی به قوانین مربوط به مدیریت هوانوردی غیرنظامی بود.

در این بیانیه همچنین آمده بود: ما تلاش‌های خود از جمله در زمینه افزایش تحریم‌های متناسب را تشدید خواهیم کرد تا مقامات بلاروس را بیش از پیش پاسخگو کنیم.

شرکت هواپیمایی ملی بلاروس هم از تصمیم برخی کشور‌های اروپایی برای اعمال محدودیت هوایی علیه مینسک انتقاد و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار