امام جمعه کرمان گفت: مردم باید مطالبه گر باشند، اما دقت کنیم مطالبه گری طبق بیان رهبری به تضعیف انقلاب منجر نشود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان درمراسم نمازجمعه این هفته کرمان که درمصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد، گفت: مطالبه گری باید جدی پیگیری شود و به گفته رهبر باید مراقبت کنیم که این مطالبه گری موجب تضعیف انقلاب اسلامی نشود.

او افزود:خوشبختانه دولت رئیسی با عزم جدی و راسخ به جنگ مشکلات رفته ورئیس جمهوری انقلابی با تیم همراه برای بر طرف کردن مشکلات پای کار هستند.

او با بیان اینکه ما مردم نیز باید پاشنه‌های خدمت را کشیده و با قدرت و قاطعیت کار را پیش ببریم تصریح کرد: اقدامات دولت در حل مشکلات معیشت مردم و مبارزه با فساد در رده‌های مختلف در رفع مشکلات جامعه موثرهستند.

حجت الاسلام علیدادی بیان کرد: درکنار این مسائل رفع انتظارات وخواسته‌های مردم در کنار تلاش‌های دولت عملا زمان مناسب می‌خواهد.

خطیب جمعه کرمان اظهارکرد: انتظارات باید واقعی و بجا و منطقی باشد باید همه انرژی‌ها را متراکم کنیم و همراه و هم جهت دولت را کمک کنیم تا دولت از این پیچ سخت عبور کند.

او همچنین با تسلیت شهادت امام عسکری افزود:آغاز امامت حضرت، ولی عصر یکی از بحث‌های مهم و ارزشمند اسلامی است.

او تاکید کرد: اینکه حضرت باید یارانی داشته باشد تا قیام حضرت آغاز شود باید سیمای یاران حضرت برای ما تشریح شود که چه کسانی هستند.

امام جمعه کرمان از جمله ویژگی یاران حضرت ولی عصر را شناخت بالا دانست وگفت: این افراد باید نسبت به امامت و احکام و دستورات شناخت و معرفت داشته و دل‌های محکم و استوار در مقابل دشمن و استکبار داشته باشند مثل پاره‌های آهن محکم و استوارباشند.

او بیان کرد: از دیگرصفت‌های این افراد این است آن‌ها اهل راز و نیاز با خدا هستند و نماز شب و ذکر در نیمه‌های شب و گریه‌ها و سجده‌های طولانی در دل شب دارند.

او تصریح کرد: شهادت طلبی دیگر ویژگی یاران امام زمان است وحتی من و شما نیز می‌توانیم با کسب این فضائل خود را به یاوری حضرت آماده کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به حادثه تروریستی هفته قبل در افغانستان گفت: شهادت خواهران و برادران افغانستان که هفته قبل در نماز جمعه به خاک و خون کشیده شدند جامعه اسلامی را متاثرکرد.

او تصریح کرد: بانیان این ترور‌ها ظلم بزرگی را به این‌ها کردند.

نماینده ولی فقیه در کرمان همچنین آغاز هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: آغاز هفته وحدت روز ولادت نبی مکردم اسلام تست وحدت است، یعنی برادران مسلمان در کنار هم باشند یعنی شیعه و سنی هر دو مسلم هستند وباید دست برادری بهم بدهند.

او با اشاره به متون کتاب مقدس آسمانی قرآن درباره انسان، اظهارداشت: انسان در۳ مقطع بسیار حساس از نظر قرآن قراردارد که این ۳ تا مقطع یکی در دنیا و دو مورد دیگر در عالمی دیگر است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: دو مقطع دیگر ما درعالم دیگر بستگی به مقطعی دارد که در این دنیا با آن مواجه هستیم که مصداق این دو حالت یک مورد حضرت یحیی و دیگری در مورد عیسی مسیح در قرآن هست.

او بیان کرد: حضرت عیسی از خدا می‌خواهد در این ۳ مرحله وی را کمک کند روز تولد روز مرگ و روزی که برای حساب برانگیخته می‌شود.

خطیب جمعه کرمان اظهارداشت:همه ما انسان‌ها با دو روز سر و کار داریم یک روز به نفع ما و روز دیگر علیه ماست.

او گفت: خدا تکالیفی برای پدر و مادر در روز ولادت نسبت به این‌ها گذاشته است روز ولادت مهم است و یکی از اولین‌هایی که پدر و مادر باید به آن توجه داشته باشد اسم مناسب برای فرزند انتخاب کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: تعلیم و تربیت و آشنا کردن فرزند به عبادت و بندگی خدا از دیگر وظایف پدر و مادر است.

مراسم نمازجمعه این هفته کرمان در محل مصلی امام علی (ع) کرمان وبا رعایت شیوه نامه های بهداشتی  برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نماز جمعه ، ولی عصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار