یک مهندس فلسطینی موفق به ابداع روشی جدید برای ساخت ماهواره‌های مینیاتوری شد.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از lite.arabi۲۱، یک مهندس زن فلسطینی به نام بیان ابو سلامه، روش جدیدی را برای ساخت ماهواره‌های مینیاتوری ابداع کرد و نمونه اولیه آن را «فلسطین -۱» نامید تا به اولین ماهواره فلسطینی تبدیل شود.

ترند شدن یک هشتگ در واکنش به ساخت ماهواره

ابو سلامه ۲۵ ساله، اهل شهر جنین در کرانه باختری است. او پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در سال ۲۰۱۸ از دانشگاه بیرزیت فارغ التحصیل شد و در سال ۲۰۲۱ مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه کوئین مری لندن دریافت کرد. وی در پایان نامه کارشناسی ارشد خود در این دانشگاه به دلیل اختراع این ماهواره، مدرک ممتاز گرفت و نام آن را «فلسطین -۱» گذاشت. دستاورد این مهندس فلسطینی با استقبال گسترده فلسطینیان در سراسر جهان روبرو شد و آن‌ها هشتگ #FromPalestineToSpace (از فلسطین به فضا) را در فضای مجازی داغ کردند.

ابو سلامه از همه حامیان فلسطینی خودش تشکر و خاطرنشان کرد که این دستاورد تنها از آن او نیست، بلکه متعلق به مردم آزاد و بزرگ فلسطین در سراسر جهان است. علیرغم چالش‌هایی که دانشجویان فلسطینی با آن روبرو هستند، آخرین آمار به دست آمده از اداره مرکزی آمار فلسطین (PCBS) نشان می‌دهد که نرخ بی سوادی در این کشور در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ از ۱۳.۹ درصد به ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

ابداع روش جدید ساخت ماهواره توسط مهندس فلسطینی

«فلسطین -۱» اولین ماهواره فلسطینی در فضا

ابو سلامه در صفحه شخصی خود نوشت: "ماهواره‌های مکعبی، ماهواره‌هایی مینیاتوری هستند که کشور‌ها آنها را در مدار‌های نزدیک به غشای خارجی پوسته زمین مستقر می‌کنند و هزینه ارسال آنها کمتر از ماهواره‌های معمولی است و معمولا چندین ماه در مدار باقی می‌مانند."

او در ادامه گفت: "من مطمئن هستم که فلسطین یکی از کشور‌هایی است که در سفر به فضا پیشرفت می‌کند و مطمئن هستم که این پروژه با حمایت مالی عملیاتی می‌شود و «فلسطین -۱» به عنوان اولین ماهواره فلسطینی به فضا پرتاب خواهد شد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
حیف اینهمه استعدادهای خوب که در مرداب خاورمیانه هرز میروند
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۲۰:۴۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
این اگه فلسطینیه چرا حجاب نداره پس؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
ببخشید یادش رفته حجابشو ... مگر هر کسی فلسطینی بود حتما حجاب داره؟؟؟ حجاب یک امر دلخواهی هست. یکی دوس داره یکی نداره. و حجاب هم هیچ مزیتی و برتری برای کسی ایجاد نمی کنه. خوب و بد بودن هم ربطی به حجاب نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
این نوع ماهواره های یکبار مصرف فقط زباله فضایی ایجاد میکنه زمینو به گند کشیدیم دیگه فضا رو بی خیال شین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
ژرف اندیشی ایشون داشتیم الآن قله های ماه فتح می کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
شما تپه های که فتح کردی رو مراقبت کن فعلا.ولا معمولا کره ماه فتح میکنن نه قله ماه
آخرین اخبار