رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از ایجاد ۵ مرکز رشد مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عبدالرضا واعظی رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت:با حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مشارکت واحد‌های دانشگاهی، فضا‌های مازاد آموزشی دانشگاه‌های استان در اختیار واحد‌های فناور و دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

او تمرکززدایی و ایجاد مراکز تخصصی را از سیاست‌های اصلی پارک علم و فناوری استان بیان کرد و گفت:با افتتاح این مرکز تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به ۱۷ مرکز افزایش یافت که نسبت به سال ۹۷ تعداد این مراکز دو برابر شده است.

او با اشاره به واگذاری ۱۴ قطعه زمین از اراضی پارک علم و فناوری استان به واحد‌های فناور و دانش‌بنیان برای ایجاد کارگاه تولید صنعتی اظهار کرد: اراضی در اختیار پارک علم و فناوری استان بسیار محدود است و دانشگاه تبریز نیز به‌رغم توافق‌های انجام‌شده و مصوبه‌های هیات‌های امنا دانشگاه تبریز و پارک علم و فناوری، ۲۰ هکتار زمین موردتوافق از ۳۲۰ هکتار از اراضی در اختیار خود را واگذار نمی‌کند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت افزایش فرهنگ توجه به فناوری در جامعه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بجای توجه صرف به مقاله‌نویسی و پایان‌نامه، به طرح‌های فناورانه توجه کنند و اجرای پروژه‌های ارتباط با صنعت یکی از اصلی‌ترین معیار‌های ارتقا اعضای هیات علمی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.