نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش و اوز گفت: در حال حاضر ۴ هزار واحد صنعتی در فارس وجود دارد که نزدیک به نیمی از آن‌ها غیرفعال و نیمه تعطیل هستند و باید لقب استان صنایع خاموش را به این استان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش و اوز در نشست شورای اداری شهرستان شیراز که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، خطاب به آیت الله رئیسی گفت: دولت سیزدهم با عَلم عدالت وارد شد و عدالت را باید بصورت عینی دید و عدالت را در خود منابع و اعتبارات دید.

او با بیان اینکه استان فارس را باید بصورت ویژه دیده شود چرا که یکی از سیاسی‌ترین استان‌های کشور است و چهارمین استان از نظر گستردگی و پهناوری کشور است، افزود: این استان محور تمدن ایران و محل اتصال جنوب به مرکز کشور است و پایلوت صادرات و صنعت و معدن است.

حسین زاده ادامه داد: استان فارس استانی بوده که در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش ۱۵ هزار شهید نقش بی بدیلی داشته است و در حال حاضر ۴ هزار واحد صنعتی در این استان وجود دارد که نزدیک به نیمی از آن‌ها (۴۰ درصد) غیرفعال و نیمه تعطیل هستند و باید لقب استان صنایع خاموش را به این استان داد.

این مقام مسئول با طرح این پرسش که بانک‌ها نقش تسهیلگر دارند یا ویرانگر، تصریح کرد: در بخش کشاورزی انتطار داریم تخفیف، تسهیلات و تنفس داده شود و نهاده هلی دامی بدست خود دامدار برسد.در بخش انرژی درخواست داریم با وجود اینکه بیش از ۳۰ درصد گاز کشور را فارس تامین می کند.

خط پروپیل سراسری عسلویه به مرودشت و در ادامه دامغان به نکا باید حتما انجام شود، بیان کرد: حاج آقا رئیسی من قول خواهم داد که شعار حضرت آقا در راستای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش که بار‌ها تاکید داشتند با این خط انجام می شود.  در حوزه آب توجه ویژه‌ای به آب استان فارس و به ویژه شهرستان لارستان و برای صنایع شود.

استان فارس مردادماه امسال ۷۲۰ روستا را آبرسانی سیار کرد و بیش از ۲۰ شهر تنش آبی دارند و بیش از یک میلیون جمعیت این استان با بحران اب رو به رو هستند و نگران هستیم که پدیده اجتماعی بوجود بیاید و این استان با بحران آب رو به روست.

او در ادامه بر تسریع انتقال آب دریا به جنوب فارس تاکید کرد و خواستار تکمیل خط رسانی خط سد سلمان فارسی به طول ۶۰ کیلومتر ابرسانی شد.

جزو ۵ استان صنعتی کشور هستیم و متاسفانه استان فارس یک کیلومتر آزادراه ندارد و انتظار داریم جاده شیراز_جهرم_لار به بندر هر چه زودتر تکمیل شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.