عطابخش گفت: بیش از ۹۰ درصد کودکان خیابانی، غیربومی و بیش از ۸۵ درصد اتباع هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد در دیدار فرمانده نیروی انتظامی، از امنیت بسیار خوب شهر و استان یاد کرد و گفت: با اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی تعامل خوبی  داریم و خواهیم داشت، ولی در حوزه کودکان خیابانی یکی از مشکلات استان، بحث اتباع بیگانه فاقد مجوز است و هیچ کس هم جوابگوی این مسئله نیست و این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد کودکان خیابانی، غیربومی و بیش از ۸۵ درصد اتباع بیگانه هستند.

او افزود: مراکز شبانه روزی بهزیستی دو دسته هستند مرکز کودکان خیابانی که فقط در مرکز استان یک مرکز با این عنوان داریم و در خصوص مراکز آسیب‌های اجتماعی علاوه بر مرکز استان، در همه شهرستان‌ها نیز مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فعال است.

حسینعلی دهقانی زاده کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان یزدگفت: در کنار آسیب اجتماعی ۱۲۳، سامانه خط تلفنی ۱۴۸۰ نیز در بحث خدمات مشاوره از هشت صبح تا هشت شب به صورت رایگان به ارائه خدمات به عموم مردم در حوزه‌های خانواده، کودکان، تحصیلی و مسائل روانشناختی از جمله افسردگی، اضطراب و ... می‌پردازد.

او تصریح کرد: به طور تقریبی در ماه حدود چهار هزار تماس از سوی همکاران ما در سامانه ۱۴۸۰ پاسخ داده می‌شود و متناسب با شرایط کرونا نیز در موقعیت‌های مختلف در روز‌های تعطیل نیز ارائه خدمات صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار