طرح تشکیل سازمان ملی مهارت با تجمیع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی بابایی کارنامی نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته‌های آشپزی و قنادی در استان فرصت بسیار خوبی است، گفت: یکی از کاستی‌های خروجی دانشگاه توجه به مهارت‌آموزی است، افزایش مهارت برای جوانان به ویژه در کارآفرینی مشاغل خرد می‌تواند تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد.

او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر توجه به حوزه مهارت آموزی در فنی و حرفه‌ای در حال کم رنگ شدن است.

بابایی کارنامی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس و دولت جدید باید به بحث آموزش فنی و حرفه‌ای توجه کنند، گفت: بیش از ۳میلیون جوان فارغ التحصیل بیکار در حال حاضر در کشور داریم که نیاز است تا مهارت‌های لازم را در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بگذرانند.

او افزود: در فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها بیشتر بر مدرک گرایی تاکید می‌شود، همه افراد برای اشتغال به کار در جامعه باید کار بلد باشند وچه در بخش‌های خصوصی، چه دولتی نیاز به یادگیری مهارت است.

بابایی کارنامی برگزاری مسابقات این چنینی در سطح کشور را سبب توجه به مهارت آموزی اعلام کرد و گفت: طرحی برای تجمیع سیاست‌های فنی‌و حرفه‌ای در کشور مطرح شد که با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم و قصد مذاکره با دولت در این زمینه داریم.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح با عنوان تشکیل سازمان ملی مهارت با تجمیع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال پیگیری است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.