مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز از انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی البرز و آمستر‌دام در زمینه گل و گیاهان زینتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فریدون محمد‌ی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز از انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی البرز و آمستر‌دام در زمینه گل و گیاهان زینتی خبر داد و گفت: امضا‌ی تفاهم‌نامه با شرکت خصوصی مجر‌ی بر‌گزار‌کننده نمایشگاه‌ها و جشنواره ها‌ی تخصصی زمینه را برا‌ی افزایش همکاری‌ها در زمینه گردشگر‌ی سلامت، طب سنتی، کشاورزی و پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی فراهم می‌کند.

او افزود: تا پیش از شیوع کرونا هر ساله بر‌پایی جشنواره گل‌ها بیش از ۱۲۰ هزار نفر گردشگر و باز‌دید‌کننده را جذب می‌کرد که ظرفیت بزر‌گی در این حوزه محسوب می‌شود و بهره‌گیری از آن نیاز‌مند برنامه‌ریزی‌ها مدون و کار‌شناسی است.

محمدی در ادامه با تأکید بر نزدیکی البرز به تهران و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت ها‌ی بخش خصوصی، گفت: می‌توان جشنوار ها‌ی گل و‌گیاه البرز را به برند استان تبدیل و از طریق جذب گردشگر و نیز فروش محصولات تولیدی به شکوفایی صنعت گردشگر‌ی و رونق اقتصاد‌ی کمک کرد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.