شرکت AMD کارت گرافیک Radeon RX ۶۶۰۰ را با قیمت ۳۲۹ دلار عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، شرکت AMD امروز کارت گرافیک Radeon RX ۶۶۰۰ را عرضه کرد، این مدل جدید سطح پایه در کارت‌های گرافیک رومیزی شرکت، مبتنی بر RDNA۲ است.

کارت گرافیک RX ۶۶۰۰ با قیمت ۳۲۹ دلار به فروش می‌رسد و با Nvidia RTX ۳۰۶۰ که دارای MSRP یکسان است رقابت می‌کند. کارت گرافیک RX ۶۶۰۰ دارای پردازنده گرافیکی مشابه ۶۶۰۰ XT گران‌تر است، اما با ۲۸ واحد محاسبه به جای ۳۲ واحد مدل XT در دسترس است.

هر دو کارت گرافیک از ۸ گیگابایت حافظه GDDR۶ استفاده می‌کنند، با این حال، ۶۶۰۰ جدید کمی کندتر است، زیرا در ۶۶۰۰ XT با سرعت ۱۴ گیگابیت بر ثانیه در مقایسه با ۱۶ گیگابیت بر ثانیه، پهنای باند حافظه ۲۲۴ گیگابایت بر ثانیه است در حالی که در مدل XT، ۲۵۶ گیگابایت بر ثانیه است. البته هر دو دارای حافظه داخلی ۳۲ مگابایت با سرعت بالا هستند. ۶۶۰۰ جدید دارای قدرت کمتر در مقایسه با XT ۶۶۰۰ است. (۱۳۲ وات در مقابل ۱۶۰ وات)

کارت گرافیک Radeon RX ۶۶۰۰ AMD

البته RX ۶۶۰۰ کارت مرجع AMD نخواهد بود. در عوض، فقط از طریق شرکا، از جمله ASRock، ASUS، Gigabyte، MSI، PowerColor، SAPPHIRE، XFX و Yeston در دسترس خواهد بود. این کارت از امروز برای خرید در دسترس است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار