استاندار همدان گفت:کالا‌های اساسی در انبار‌ها موجود است و هیچ کمبودی در زمینه ذخیره سازی اقلامی مانند گوشت مرغ، برنج، شکر و روغن نداریم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدسعید شاهرخی,استاندار همدان با تاکید بر فراوانی کالا‌های اساسی در انبار‌های استان به مردم استان اطمینان خاطر داد هیچ کمبودی در زمینه ذخیره سازی اقلامی مانند گوشت مرغ، برنج، شکر و روغن نداریم و دلیلی برای افزایش قیمت این کالا‌ها نیز وجود ندارد.

او امروز در کارگروه تنظیم بازار استان همدان اظهار داشت: تنظیم بازار، تامین کالا‌های اساسی و کاهش تورم از موضوعات مهم و مورد تاکید رئیس جمهوری است و در استان همدان اقدامات خوبی به همین منظور انجام شده است.

استاندار همدان با اشاره به ذخیره کافی اقلام اساسی در انبار‌های استان همدان، گفت: ۱۴۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن برنج، بیش از هزار تن مرغ منجمد، پنج هزار تن روغن خام و ۷۵۰ تن شکر در انبار‌های استان موجود است و این میزان به مرور افزایش می‌یابد.

 شاهرخیبر توزیع به موقع این کالا‌ها تاکید کرد و خواستار تشدید بازرسی‌ها و تقویت نظارت بر قیمت‌ها و کمیت و کیفیت عرضه این محصولات تا رسیدن به دست مصرف کنندگان شد.

او یادآوری کرد:مرغ زنده به اندازه کافی در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود و دلیلی برای کمبود در بازار وجود ندارد و این ماده غذایی باید دقیق و متوازن در مناطق مختلف شهر توزیع شود.

استاندار همدان از تعزیرات حکومتی خواست همچون گذشته با متخلفان و اخلالگران بازار به ویژه در زمینه محصولات مرغ و تخم‌مرغ برخورد قاطع داشته باشد تا حقوق مصرف کنندگان و حق اصناف پاکدست و درستکار حفظ شود.

او  همچنین به اصلاح قیمت نان و درخواست فعالان این صنف اشاره کرد و افزود: با اصلاح قیمت نان به شرط اخذ مجوز از مرکز موافق هستیم، اما کیفیت نان نیز باید بهبود یابد.

استاندار همدان افزود: طبق گزارش جهادکشاورزی نهاده‌های دامی به اندازه لازم در استان وجود دارد و باید از ظرفیت ریلی استان همدان برای حمل و نقل این محموله‌ها بیشتر استفاده شود.

شاهرخی تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت مرغداری‌های استان برای جوجه ریزی و تولید مرغ استفاده شود تا علاوه بر حفظ حقوق فعالان این صنف، امنیت غذایی مردم در ماه‌های آتی نیز تامین شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.