استاندار چهارمحال و بختیاری بر اجرای عدالت در بودجه‌بندی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام شد با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در نحوه بودجه‌بندی در کشور گفت: تخصیص اعتبارات استانی و ملی به گونه‌ای است که امکان توسعه و حل مشکلات را فراهم نمی‌کند و باید در این رویه بازنگری شود.

او افزود: این موضوع در مسائل مرتبط با فرهنگ نیز احساس می‌شود و لازم است برای توسعه فرهنگی اهداف پایین‌دستی نیز در اولویت قرار گیرد.

عباسی حمایت از محرومین و مستضعفین را مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: توزیع ۳۰ درصد اعتبارات توسط استانداران و تخصیص بقیه اعتبارات به طرح‌های ملی از طرف وزارت‌خانه‌ها امکان حل مشکلات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در استان‌ها با محدودیت مواجه کرده است.

او تصریح کرد: هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق سخت‌گذر و کمتربرخوردار، قابل مقایسه با دیگر مناطق نیست که موجب کاهش تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در استان‌های کمتربرخوردار شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر یک از دولت‌های شکل گرفته در نظام جمهوری اسلامی با شعار‌های مختلف فعالیت‌های خود را دنبال کردند افزود: به مباحث زیرساختی فرهنگی در کشور به صورت جدی توجه نشده است در حالی که اگر این مقوله به درستی مدیریت شود دیگر مباحث در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی نیز به سامان می‌رسد.

او نگرانی از فضای مجازی را ناشی از ارائه نشدن آموزش‌ها و تربیت‌های صحیح در این حوزه دانست و بر توجه به زیرساخت‌های فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار