جوان ایرانی کانادایی برنده مدال برنز مسابقات بین‌المللی اختراع و نوآوری شد

عرفان نورائی به عنوان نماینده کانادا در مسابقات بین‌المللی مخترعان جهان شرکت کرده و موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عرفان نورایی جوان ایرانی به تازگی برای اختراع خود موفق به کسب مدال برنز مسابقات بهترین مخترعان و نوآوران سازمان ملل متحد شد.

این جوان مخترع وسیله‌ای را طراحی و اختراع کرده است که توانایی شمارش تعداد فوتوالکترون‌های آزادشده از یک فلز را دارد که یکی از مشکلات عمده صنعت فیبر نوری را حل می‌کند.

در سطح صنعتی، کابل‌های فیبر نوری کیفیت و قدرت خود را از دست می‌دهند، اما اختراع نورایی این مسئله را با تشخیص فوتون و یک سیستم پردازش که باعث کاهش صدا‌های پالس‌های نوری می‌شود، حل می‌کند.

این دستگاه  پیام‌های با وضوح بالا را در دستگاه‌های فوتونی با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر تولید می‌کند.

عرفان نورایی از تورنتو علاوه بر مخترع بودن، مشاور جوانان شهر، عضو فعال حزب لیبرال کانادا در دو سطح فدرال و استانی و نماینده دانشجویی دانشگاه یورک است.

او معتقد است که نوآوری یعنی انجام کار‌های قدیمی به روش‌های جدید، انجام کار‌های جدید به روش‌های پیش بینی نشده و حل مشکلات قدیمی با راه‌حل‌های جدید.

او گفت است که من فکر می‌کنم یافتن مشکلات و تدوین راه حل‌های منحصر به فرد یک طرف و کسب درآمد از این ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به شرکت طرف دیگر موضوع بوده و این دقیقاً همان کاری است که او با جدیدترین اختراع خود انجام داد!

داگ فورد نخست وزیر انتاریو، جان توری شهردار تورنتو، دفتر نمایندگی کانادا در سازمان ملل متحد و دانشگاه یورک هر کدام در پیامی جداگانه این موفقیت را به عرفان تبریک گفتند.

همچنین اهمیت این دستگاه توجه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مشهور را برای همکاری با شرکت نوپای خود جلب کرده است.

این جوان ایرانی اظهار کرد: دریافت این جایزه بازتاب اشتیاق و تلاش زیاد و یافتن رویکرد‌های جدید برای حل مشکلاتی بود که بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد و او تلاش می‌کند تا جوانان دیگر را هم به انجام این کار تشویق کند.

او در نهایت یادآور شد: ما به جوانان بیشتری نیاز داریم تا نوآوری‌هایی را در زمینه‌های مختلف صنایع و علوم ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار