۲۰ هزار تن گندم باکیفیت برای ارتقای پایداری آرد استان سمنان تامین شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۲۰ هزار تن گندم دارای مرغوبیت بالا برای ارتقای کیفیت و پایداری آرد تولید شده در استان نیمه نخست امسال خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدباقر منوچهری مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت : از مجموع ۲۰ هزار تن گندم کیفی (اختلاطی) خریداری شده از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۰ بخشی وارداتی و بخشی خریداری شده از استان گلستان است.

او اضافه کرد: نیمه نخست امسال ۹ هزار تن گندم کیفی از استان گلستان خریداری شد و ۱۱ هزار تن نیز از کشور‌های دیگر وارد شد.

منوچهری یادآور شد: روند خرید گندم کیفی برای ارتقای کیفیت و پایداری آرد تولید شده در استان سمنان همچنان ادامه دارد و اکنون پنج‌هزار تن گندم وارداتی سهیمه استان سمنان است که به محض انجام روند اداری و ترخیص از گمرک به صورت ریلی و جاده‌ای به استان منتقل خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اظهار داشت: ماهانه پنج‌هزار و ۲۰۰ تن آرد با یارانه نوع اول و یارانه نوع دوم میان نانوانی‌های یارانه‌ای و آزادپز استان توزیع می‌شود.

او تصریح کرد: آرد یارانه‌ای نوع اول به ازای هر کیلوگرم ۶ هزار و ۶۵۰ ریال و آرد یارانه‌ای نوع ۲ (آزادپز) به ازای هر کیلوگرم ۹ هزار ریال بین نانوایی‌های استان سمنان توزیع می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ابراز داشت: ذخیره گندم استان به اندازه کافی است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

بیش از ۸۰۷ واحد نانوایی آزادپز و یارانه‌ای در استان سمنان فعال است.

امسال در استان سمنان ۴۲ هزار و ۷۵۳ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان خرید تضمینی شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.