دفاع روسیه از موضع ایران پیرامون گزارش گوترش

نماینده روسیه در سازمان ملل از اظهارات علی حاجیلاری درباره گزارش گوترش با موضوع اقدامات قهرآمیز یکجانبه به عنوان ابزاری برای تهدید اقتصادی کشور‌های درحال توسعه دفاع و حمایت کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، نماینده روسیه در سازمان ملل پس از سخنرانی علی حاجیلاری دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که پیرامون مسائل کلان تجاری و اقتصادی بین المللی برگزار می‌شد، از اظهارات نماینده ایران در نقد گزارش گوترش، دبیرکل این سازمان در رابطه با موضوع اقدامات قهرآمیز یکجانبه به عنوان ابزاری برای تهدید اقتصادی کشور‌های درحال توسعه حمایت و دفاع کرد.

وی در این راستا با تاکید بر اینکه ما نیز دقیقا این سخنان را تایید می‌کنیم، افزود: ما اذعان داریم که لحن گزارش گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در محکومیت اقدامات قهرآمیز یکجانبه اقتصادی و تجاری؛ ضعیف است.

علی حاجیلاری دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در اظهارات خود ضمن بیان تاسف از گزارش دبیرکل سازمان ملل در خصوص اقدامات قهرآمیز یکجانبه اقتصادی که توسط نماینده دبیرکل ارائه شد، گفت: دبیر کل بیان بسیار ضعیفی دارد که این امر ناامید کننده است.

وی تاکید کرد: از این رو و به لحاظ عدم رد یا محکومیت این اقدامات، فاقد هرگونه ارزش اجرایی است و در حقیقت این گزارش هیچگونه راه حلی بخصوص در رابطه با لزوم رفع فوری و کامل این اقدامات نامشروع ارائه نکرده است.

حاجیلاری با بیان اینکه به نظر می‌رسد این گزارش صرفا برای رفع تکلیف، تهیه و ارائه شده است، گفت: محتوای گزارش مزبور، برای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، گوترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار