استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه و متفاوت دولت و مسئولان کشوری برای پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار سه جانبه با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: نگاه دولت و مسئولان به سیستان و بلوچستان باید نگاهی متفاوت و عمیق باشد.

وی افزود: مشکلات تاریخی زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف نگران کننده است و تامین آن بر عهده حاکمیت است.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل کمیسیون ویژه سیستان و بلوچستان در وزارت آموزش و پرورش افزود: این اقدام موجب توجه ویژه به مسائل آموزش و پرورش و پیگیری مستمر موضوعات سیستان و بلوچستان را در پی خواهد داشت.

مدرس خیابانی بر اعتمادسازی و جذب سرمایه اجتماعی در بین آحاد جامعه در آموزش و پرورش تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان جذب حداکثری نیروی انسانی و رفع موانع و چالش‌های آن، ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تکمیل فرایند بهره برداری را از اولویت‌های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی بر ضرورت اجرای طرح جامع فرهنگی و تعیین مدل اجرایی آن تاکید و اظهار کرد: توسعه فرهنگی قطعاً توسعه اقتصادی را به دنبال دارد و جامعه را به سمت رشد و ترقی پیش می‌برد و پیشرفت محقق می‌گردد.

مدرس خیابانی افزود: موضوع توازن رشته‌ای در بین دانش آموزان برای توسعه رشته‌های مهارتی یکی از راهکار‌های اساسی برای حل مشکل بیکاری در استان است که در این زمینه بهره‌گیری از ظرفیت کارآفرینی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید متوازن و در همه بخش‌ها باشد، خاطر نشان کرد: توسعه و گسترش ابعاد فرهنگی بسیار مهم است چرا که عامل توسعه جامعه، توسعه نیروی انسانی است و این مهم در دستگاه تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار