مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشاورزان ایرانشهری به دلیل وجود شرایط مناسب آب و هوایی ۵٨ هکتار از اراضی خود را به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص دادند.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر ادر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه ایرانشهر در کشت محصولات سبزی و صیفی‌جات در سیستان و بلوچستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در هر مترمربع از گلخانه‌ها حدود ۱۸ تا ۲۵ کیلوگرم و در فضای باز حدود پنج کیلوگرم خیار تولید می‌شود که این نشانگر تولید محصول در واحد سطح گلخانه است.

وی تولید خارج از فصل، امکان کنترل عوامل محیطی، امکان کشت هر محصول در هر منطقه آب و هوایی، کنترل آفات و بیماری‌ها، مصرف کمتر آب، راندمان بالای تولید، دوام محصول پس از برداشت و قیمت بالاتر محصول برای فروش در خارج از فصل را از مزایای کشت گلخانه‌ای خیار عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به مصرف بهینه آب در کشت‌های گلخانه‌ای افزود: مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم خیار در فضای باز بیش‌از ۶۷۰ لیتر و در فضای گلخانه‌ای ۴۵ لیتر است.

وی بیان کرد: در سال گذشته کشاورزان ایرانشهر بیش از ١١ هزار تن خیار برداشت و روانه بازار مصرف کردند.

ایرانشهر با حدود ١٨ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و ١٢ هزار بهره‌بردار به عنوان یکی از مناطق مستعد کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار