صادقی فر گفت: بیش از ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان ایلام تاکنون حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،جمیل صادقی فر،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: تا روز گذشته بیش از ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده که ۳۴۰ هزار دز واکسن کرونا در مرحله اول روزانه و ۱۶۰ هزار دز نیز در مرحله دوم روزانه در سطح استان تزریق شده است.

او در خصوص واکسن جمعیت دانش آموزی نیز افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت دانش آموزی سنین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در استان یک دز واکسن دریافت کرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تلاش همگانی برای افزایش میزان واکسیناسیون دانش آموزان بخصوص در شهر ایلام باید صورت پذیرد.

صادقی فر یادآور شد: بر اساس دستور ستاد ملی و استانی کرونا و طی هماهنگی‌های انجام شده بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان واکسیناسیون دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به منظور ایمن‌سازی و مقابله با بیماری کرونا از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است.

او تاکید کرد: واکسیناسیون دانش آموزان در ۱۶۴ مرکز تجمیعی، خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت و تیم‌های سیار در مدارس سطح استان در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: تعداد دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان ۴۸ هزار و ۸۰۵ نفر است که از این تعداد تا امروز ۲۸ هزار و ۷۴۰ نفر با پوشش ۵۸.۸ درصد واکسینه شده اند که انتظار می‌رود با حمایت والدین دانش آموزان و مسوولان مدارس پوشش این گروه سنی در روز‌های آینده به درصد مطلوبی افزایش یابد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.