اگر می‌خواهید به خانواده یا دوستان خود پول قرض بدهید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از قرض دادن پول به اشخاص نگرانی‌هایی در خصوص زمان بازگشت پول و بسیاری دیگر از مسائل وجود دارد؛ بنابراین برای اینکه در این باره مشکلی به وجود نیاید بهتر است مواردی را قبل از قرض دادن پول خود به اشخاص دیگر رعایت کنیم.


بیشتر بخوانید


مواردی که باید حین قرض دادن پول به افراد رعایت شود و به نوعی از اصول قرض دادن پول به حساب می آید، شامل موارد زیر است؛

مقداری از پول خود را قرض دهیم که تحمل از دست دادن آن را داشته باشیم.

زمانی که مبلغی را به شخصی می دهیم از او رسید دریافت کنیم.

زمان دقیق برگرداندن پول را مکتوب بنویسیم و موعد پس دادن پول را چند بار به شخص مورد نظر یادآوری کنیم.

قرض گرفتن پول از خانواده و دوستان برای پیشرفت در کسب‌وکار، یک معامله حساس و به‌شدت احساسی است، البته این داد و ستد می‌تواند یک معامله برد-برد و به نفع هر دو طرف باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پول نقد ، قرض دادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اقبال عزیزی
۱۹:۲۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
قرض رو با دست خودت میدی با پا باید دنبالش بدوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
فامیل های من به هیچکس پول قرض نمیدن حتی هزار تومان ضامن کسی هم نمیشن کمک مالی هم به به کسی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
چون تجربه پول قرض دادن و ضامن بودن را دارن که اگر پول به کسی قرض دادی باید به فکر پس نگرفتن آن پول هم باشی و اگر ضامن کسی شدی باید خودت جبرانش کنی .
دیگه اعتماد از بین رفته اینقدر کلاهبرداری و حقه بازی زیادشده مردم به کسی اعتماد ندارن حتی به خانواده ی خودشان تا چه برسه به دیگران .
Iran (Islamic Republic of)
سیده کبرا
۰۷:۰۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
پسرمن به عمه خودش ۲۲ میلیون قرض داد. اماعمه ش پس ندادکه هیچ گفت اصلاچنین پولی نگرفته. بچه من روکشتی استیوره وپیمانی کارمیکنه. به هیچ کس پول قرض ندید. اسم پول وباخنده میگیرند موقع پس دادن باگریه وهزاران ندارم. اخرشم ادم بده میشید. یه نه بگید خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
خواهشا به کسی پول قرض ندید و ضامن کسی نشید چون از شدت دق و گرفتاری آن ؛ دیونه میشد ما چند سال پیش به برادرم پول قرض دادیم که کارش راه بیفتد بدون گرفتن دست نوشته ای و برحسب اعتماد به آن و بدون اینکه سودی را ازش بخواهیم بگیریم پول را که مبلغ بالایی هم بود بیست سال پیش به آن دادیم تا الان که پس نداده هیچی ؛ تازه حاشا هم می کنه که شما به من پولی دادین ؟ ما خودمان قبلا به آن پول نیاز داشتیم ولی رو حساب برادری و خواهری به ایشان کمک کردیم و ایشان هم به جای پس دادن پول بدون سود و تشکر از ما ؛ برای پس ندادن پول ؛ خودم و خانواده ام را کتک زد و تمام اموال و ارثیه پدریمان را با نقشه بالا کشید و هزار دردسر و گرفتاری و رنج و عذاب دیگر برای خود و خانواده ام درست کرد .
خدا انشاء الله در این دنیا و آخرت عذابش بده و حق و آه ما را ازش بگیره. مال حرام خوردن نداره انشاءالله در گلوی خود و زن و بچه اش آتش بشه و نابودشان کنه .
لطفا به سرنوشت من دچار نشید برن از بانک وام بگیرن نه پول به کسی قرض بدین نه ضامن کسی بشین که بدجوری باید عقوبت آن را پس بدین .
دیگه در این دنیا اعتماد وقتی به خودی نباشه به غریبه که هیچ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
کسی داره مقداری پول به من قرض بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
برو از بانک وام بگیر . با بدحسابی قرض گیرندگان پول الان در این موقعیت بی پولی هیچکسی نمی تونه به شما پول بده . لطفا به بانک مراجعه کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
پول قرض دادم رسید هم گرفتم طرف پس نداد شکایت کردم دادگاه با شهادت دو تا شاهد قلابی شکایت منو رد کرد حتی به رسیدی که امضای طرف زیرش بود نگاه هم نکرد بهترین کار اینه که هرگز به هیچکس حتی برادرت هم اعتماد نکن وقرض نده چون وقتی دادی باید فاتحه هم بخوانی عمرا بتونی پس بگیری.
آخرین اخبار