رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی به عنوان بازوی توانمند نظام قضایی در کشور به شمار می‌رود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۹ از حدود ۶ میلیون پرونده قضایی که در قوه قضائیه تشکیل شد که حدود یک سوم و بیش از ۲ میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارسال شده است واین نشان دهنده نقش این سازمان در قوه قضائیه است.

او افزود: بیشتر کار پزشکی قانونی در بخش آزمایشگاهی قرار دارد و اگر در اختلافی در نظام سلامت اتفاق بیفتدچه در حوزه معاینات نزاع‌ها درگیری و تصادفات و ضرب و جرح‌ها توسط پزشکی قانونی انجام می‌شود.

مسجدی بابیان اینکه ۴۶۰ مرکز در سراسر کشور که ارائه خدمت می‌کند گفت: یکی از این استان‌ها خراسان جنوبی است که پیگیر مصوبات و مشکلات استان در حوزه پزشکی قانونی هستم که بخشی در استان و بخشی هم در تهران قابل حل است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت:این سازمان با هدف ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات و تکریم ارباب رجوع در مناطق دور از مرکز که حداقل فاصله آن‌ها تا اولین مرکز پزشکی قانونی ۸۰ کیلومتر است، مراکزی را راه اندازی کرد که تا کنون ۴۹ مرکز آن افتتاح شده است.

او ادامه داد:امیداست همکاری نهاد‌های مسئول و تأمین اعتبارات مورد نیاز امکان جذب نیروی متخصص و راه اندازی مرکز پزشکی قانونی به ویژه در شهرستان‌های محروم و دور از مرکز فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.