استاندار گلستان گفت:توسعه اقتصادی استان به تبع کشور در سال گذشته و سال جاری مثبت بوده و برای تحقق توسعه بیشتر در سال آینده نیازمند عزم همگانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در یازدهمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت:خوشبختانه توسعه اقتصادی استان به تبع کشور در سال گذشته و سال جاری مثبت بوده و تحقق رشد اقتصادی ۷ و ۷ دهم درصدی گلستان در سال ۱۴۰۱ نیازمند عزم همگانی است.

او ادامه داد:کشاورزی مزیت نسبی استان در کنار دیگر ظرفیت‌های موجود است که می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی و ارائه محصول نهایی شاهد ارزش افزوده این مزیت در استان و افزایش درآمد مردم باشیم.

استاندار گلستان گفت:سهم دستگاه‌ها در سند توسعه اقتصادی استان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شده و امیدواریم با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بانک‌ها رقم بیش بینی شده را محقق کنیم.

او گفت:پرهیز از محدودیت‌های خود ساخته زمینه ارتقا بهره وری را فراهم می‌کند که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در تحقق رشد اقتصادی استان در سال آینده را فراهم آورد.

حق شناس گفت:نرخ مشارکت استان ۳۷ و  ۵ دهم درصد، نرخ بیکاری ۸.۵ درصد و پیش بینی شده است در سال جاری ۳۰ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.