علی خضریان نماینده تهران در مجلس از رفتار نیروی انتظامی با موتورسواران متخلف انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خضریان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار بیان کرد: زمانی که یک موتور سوار خلافی می کند، چرا پلیس راهنمایی و رانندگی با او مانند رانندگان خودروی سواری برخورد نمی‌کند و او جریمه نمی شود؟ اینکه موتور موتورسواران را زمانی که فرزندش را صبح به جایی می برد از زیر پای شان خارج‌کنیم، غیر عادلانه است.

وی از قالیباف خواست تا موضوع را پیگیری کنند و از کمیسیون امور داخلی کشور و امنیت ملی به خواهد به مسئله رسیدگی کنند.

خضریان اظهار کرد: طی روزهای گذشته در میدان شهدای تهران دیدم، فردی با پسر نوجوانش سوار موتور بود و زمانی که به میدان شهدا رسید پیاده اش کردند و فرزند را با موتور در پیاده رو نگه داشتند و سر پدر جلیقه کردند و به او چوبی دادند و کنار خیابان به این فرد خندیدند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: شأن پلیس این نیست که با مردم چنین برخورد کند. اگر من در خودروی سواری چنین رفتاری بکنم آیا با من چنین کاری می‌کنند؛ چون او از قشر مستضعف جامعه است باید مقابل فرزندش چنین کاری کنیم؟

این نماینده همچنین درباره موضوع آزمون وکالت تأکید کرد: اینکه قضات پس از دوران قضاوت خود می‌توانند در همان شعبه به وکالت بپردازند، در نتیجه کسی که در همان شعبه بوده و کار وکالت را برعهده می‌گیرد، ارتباطاتی برقرار می کند و زمینه مشکل برای بقیه وکلا را فراهم می‌شود. این شرایط ناعادلانه می شود. ما تلاش می‌کنیم تعارض منافع به وجود نیاید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: اجرا و پیاده‌سازی قانون باید بر اساس یک قانون صورت گیرد و حتماً همه از جمله نیروی انتظامی باید رعایت کنند. این موضوع اگرچه خارج از دستور بود و نمی‌خواهم وارد آن شوم، اما کسی بیش از قانون حق اعمال ندارد و باید با احسان رفتار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
این بابا کلا عقلشو از دست داده
احتمالا با هلیکوپتر رفت و آمد میکنه و خیابونا رو نمیبینه
آخرین اخبار