مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تولید محصول انار در باغ‌های استان امسال با ۳۰ درصد افزایش ۱۰۵ هزار تن برآورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سطح زیر کشت باغ انار در استان سمنان پنج هزار و ۸۸۷ هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به ارقام محصول انار نیز اشاره کرد و گفت: گلوباریک ایوانکی، پوست‌سفید و پوست‌قرمز سمنان و درجزین، ملاسیه لاسجرد و ملس ساوه برخی از ارقام انار در استان است.

قرائیان با بیان اینکه موسم برداشت محصول انار از اوایل مهر تا اواسط آبان ماه است افزود: عمده باغ‌های انار استان سمنان در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، سمنان و مهدی‌شهر، سرخه قرار دارد و در شهرستان‌های دامغان و شاهرود هم کشت می‌شود.

او به برخی از مشکلات کشت محصول انار نیز اشاره کرد و گفت: کرم گلوگاه انار و همچنین ترکیدگی محصول سبب می‌شود تا بخش قابل ملاحظه‌ای از محصول وارد ضایعات شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کمبود صنایع فرآوری و همچنین سردخانه در مناطق مستعد به‌عنوان دیگر مشکلات در این بخش اشاره کرد و افزود: توسعه در این بخش نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران است و تسهیلات بانکی برای حمایت از افراد علاقه‌مند در این بخش وجود دارد.

قرائیان گفت: طرح ایجاد سایه‌بان نیز برای کاهش مخاطرات مثل آفتاب‌سوختگی و کاهش مصرف آب در سطح هشت هکتار از اراضی استان سمنان اجرا شده است که سبب افزایش کمی و کیفی محصولات شد.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.