دادستان مرکز استان سمنان گفت: پیگیری‌های قضایی در مورد موضوع خیابان امام خمینی (ره) شهر سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  محمد شریف ابراهیمی دادستان مرکز استان سمنان ابراز داشت: نظر به موضوعات و مشکلات به وجود آمده در خصوص سنگ فرش خیابان امام (ره) سمنان با سازمان بازرسی استان مکاتبه شد تا در خصوص پرونده این خیابان از سازمان‌های ذیربط از ابتدای تبدیل و تغییر ورود کرده و بررسی کنند آیا ایجاد خیابان مذکور برحسب نظرات و طرح‌های کارشناسی بوده است یاخیر؟ و همچنین هزینه‌های اعلام شده باهزینه‌های مصرف شده مطابقت دارد یاخیر.

او ادامه داد: هم چنین در مکاتبه دادستان مرکز استان با سازمان بازرسی استان سمنان آمده است نظر به مصوبه شورای ترافیک مبنی بر عدم بازگشایی خیابان و بازگشایی خودسرانه این خیابان توسط شورای شهر و شهرداری چنانچه اقدام‌های غیر کارشناسانه و عجولانه موجب تضییع اموال و از بین رفتن وسایل مورد استفاده شده است مراتب مستند اعلام تا پیگیری‌های قضایی صورت گیرد.
مدعی العموم مرکز استان سمنان ضمن تاکید به سازمان بازرسی مبنی بر بررسی دقیق این پرونده خاطر نشان کرد: به مسئولان شهرستانی متذکر می‌شود که اقدام‌های خویش را بر مدار قانون عملیاتی کنند و از هرگونه عمل یا اقدامی که در حیطه اختیارات قانونی آنان نمی‌باشد پرهیز کنند.

او  افزود: هر اقدامی که خلاف قانون باشد و موجب بی نظمی و تضییع اموال دولتی و عمومی شود قابلیت پی­گیری‌های قانونی بعدی را دارد و این دادستانی با این موضوعات برخورد قانونی خواهد کرد.

عملیات عمرانی و تغییر کاربری خیابان امام (ره) سمنان به پیاده‌راه سنتی از روز‌های ابتدایی سالجاری با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی آغاز شد. این خیابان به طول حدود ۵۵۰ متر با اصلاح امکانات زیرساختی آب و فاضلاب و دیگر خدمات، در طراحی جدید به پیاده‌راه تبدیل و ورود خودرو به آن نیز ممنوع شد.

در روز‌های اخیر بازگشایی پیاده راه به روی خودرو‌ها با دستور مستقیم رئیس شورای اسلامی شهر سمنان واکنش‌های زیادی را در بین شهروندان به خصوص در فضای مجازی به وجود آورده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.