رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس به بیان انتقادات درباره طرح مجلس برای برداشته شدن انحصار در آزمون وکالت پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام والمسلمین موسی  غضنفر آبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه و در جریان بررسی ماده ۵ طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار گفت: معایب این طرح زیاد است و نباید معایب آن‌ها را نادیده بگیرم. بحث شکستن انحصار از مجوز‌ها را مطرح کرده اند و نباید به بهانه این الفاظ همه اشتغال‌ها را زیر سوال ببریم.

وی افزود: واقعا طرح به گونه‌ای که هم اکنون توضیح داده شده نیست. چرا باید مجوز‌هایی را بدهیم که اندک درآمد افراد حاضر در این حوزه نیز از بین برود. در این طرح در صدد هستند به هر فردی به هر طریقی مجوز داده شود.  

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی ادامه داد: این طرح ابهاماتی جدی دارد،برای مثال مشخص نشده که هر سال چه تعداد وکیل پذیرش شوند، فقط اسم اشتغال را بر زبان جاری کرده ایم. دوستان بحث بی سواد و با سواد نداریم. اصلا بحث ورود بی سواد‌ها به این عرصه نیست. بلکه وکلایی هستند که در طول سال یک پرونده هم بررسی نمی‌کنند.  

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: این بحث که با صدور مجوز اشتغال ایجاد می‌شود اشتباه است. وظیفه دولت و مجلس این است که بررسی کنیم و کار کارشناسی انجام دهیم و در جایی که می‌شود ایجاد اشتغال کرد این شغل‌ها را فعال کنیم، اما همه جا نمی‌شود.

غضنفر آبادی با بیان اینکه ما نباید به تعداد زیاد جوانان مشتاق امید بدهیم و در آینده آن‌ها را نا امید کنیم، توضیح داد: جوانان شوق و ذوق گرفتن پروانه وکالت دارند، ولی ما نباید این گونه برخورد کنیم.  

وی افزود: اگر در وکالت به همه مجوز بدهیم ایجاد اشتغال می‌شود؟ مقداری دقت کنیم به این پیشنهادات و به این صورت به آن‌ها رای ندهیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار