مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: ارسال مرسولات امانی تجاری توسط پست خراسان رضوی به خارج از کشور در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید احمد موسوی مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال پنج هزار و ۸۱۷ مرسوله پستی تجاری از خراسان رضوی به کشور‌های خارجی ارسال شده است در حالی که این رقم پارسال سه هزار و ۱۲ مرسوله بوده است.

او افزود: خراسان رضوی تنها استانی است که می‌تواند امانات تجاری خارجی خود را به خارج از کشور پست کند و همین مساله فرصت خوبی برای تجار، صادرکنندگان و هم استانی‌ها فراهم کرده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی  ادامه داد: عسل، زعفران، قالیچه و دارو‌های گیاهی به عنوان عمده امانات صادراتی پست استان است که عمدتا به کشور‌های اروپایی، استرالیا، چین و کانادا ارسال می‌شود.


بیشتر بخوانید



موسوی، شمار واحد‌های پستی استان را ۳۹۵ واحد عنوان و بیان کرد: ۳۶۵ واحد از این تعداد شهری و ۲۸۸ واحد نیز در قالب دفاتر پیشخوان شهری و روستایی است.

او تصریح کرد: ۲۵۷ نفر به عنوان موزعان شهری و ۲۱۲ نفر نیز به عنوان موزعان واحد‌های روستایی با اداره کل پست خراسان رضوی همکاری دارند.

مدیرکل پست خراسان رضوی، مجموع مرسولات وارده و صادره این استان در نیمه نخست امسال را حدود ۱۰ میلیون مرسوله ذکر کرد.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.