سعید علیپور گفت: امسال مردم شیروان ۱۷ میلیارد ریال در طرح مودت اوقاف مشارکت کردند که از این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال کمک‌های خیران و مردم در امام زاده غیبی و مابقی مربوط به امام زاده حمزه رضا (ع) بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد   ،سعید علیپور   رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: هدف از طرح مودت بازسازی و توسعه مساجد است که هرساله مبلغی توسط مردم و خیران در طرح مودت اوقاف جمع آوری می‌شود که برا تعمیر، نگهداری و مرمت مساجد هزینه می‌شود.

علیپور با بیان اینکه اینک ۸۰ درصد از مساجد این شهرستان نیاز به تعمیر، مرمت و بازسازی دارد اضافه کرد: شهرستان شیروان  ۲۲۰ باب مسجد شهری و روستایی دارد که بیشتر مساجد روستایی قدیمی ساخت و فرسوده هستند و تاکنون اعتبار چندانی برای عملیات عمرانی آن اختصاص نیافته است.


بیشتر بخوانید 


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: همچنین امسال در راستای خدمات اجتماعی ۲۵ حمام از محل نیات موقوفه منصور خواجه با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مرمت و احداث شد.

علیپور افزود: توزیع بیش از پنج هزاربسته معیشتی، پنج هزار بسته تحصیلی و ۶۰ هزار بسته غذایی گرم بین محرومان و نیازمندان شناسایی شده در مراسم‌های مختلف از جمله خدماتی بوده که از محل اجرای نیات موقوفات شهرستان انجام شده است.

اینک شهرستان شیروان  دارای سه هزار و ۲۰۵ رقبه، ۹۵۷ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد. 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.