رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: در استان‌ها دستاورد‌های نوینی برای مهار سیلاب و حوادث طبیعی عملیاتی شده که خسارت‌ها را در این حوزه به حداقل می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی رجبی رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: این آمادگی وجود دارد که در صورت بروز هرگونه اتفاق به صورت هوشمند و با استفاده از تجهیزات و امکانات آن را مدیریت کنیم تا تبعات و آثار منفی حوادث به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها خلاقیت و ابتکار در صنعت آب و برق ایجاد شده است افزود: از سوی دیگر مسائل مالی و مشکلاتی در تامین تجهیزات وجود دارد که در این راستا از شرکت‌های دانش بنیان و کارخانجات صنعتی دعوت می‌کنیم تا به این مسائل توجه و به صنعت آب و برق کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسد.

رجبی اظهار داشت: در سه سال اخیر برنامه‌ای پیرامون اجرای مانور عملیاتی را دنبال کرده ایم و کشور به ۶ منطقه تقسیم شده است که با توجه به شرایطی که استان‌های واقع در آن منطقه دارند مانور‌ها را طراحی می‌کنیم.

وی افزود: یکی از استان‌ها به عنوان میزبان و استان‌هایی که در آن واقع شده اند به عنوان یاری رسان در این مانور‌ها شرکت می‌کنند.

رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: بحران‌های صنعت آب و برق را باید به حداقل برسانیم تا هزینه‌ها کمتر و مدت زمان ارائه خدمات بهبود یابد.

علی رجبی به منظور شرکت در رزمایش آمادگی در برابر بحران سیلاب منطقه شمال شرق که در شیروان برگزار شد، به خراسان شمالی سفر کرد.

در این رزمایش۱۷ گروه عملیاتی از استان‌های خراسان رضوی، گلستان و سمنان، حضور داشتند

این مانور با هدف تمرین و فعال سازی در شرایط وقوع حادثه و ارتقای توان آمادگی در مقابله با وقوع سیل احتمالی با توجه به واقع شدن در فصل پاییز و آغاز زمان بارندگی این ایام با چند سناریوی فرضی برگزار شد.

۱۷۵ نقطه حادثه‌خیز استان در مسیر ۹۱ رودخانه مجموعا به طول ۲۴۰ کیلومتر شناسایی شده است که مشکل بیش از ۵۰ درصد آن‌ها برطرف و از آن رفع خطر شده است.

طول رودخانه‌های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان را رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم و اصلی تشکیل می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که این خطه یکی از مناطق سیل خیز کشور محسوب می‌شود.

بر اساس بررسی‌ها خراسان شمالی در زمره ۱۰ استان نخست حادثه خیز کشور قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.