پنج برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) در حوزه عمومی، پزشکی،شیمی آلی، فیزیک نظری و ذرات معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه تبادل علمی و حمایت از دانشمندان جهان اسلام بنیاد مصطفی (ص) را پایه‌گذاری کرد. این نهاد در هر دوره جایزه مصطفی (ص) را به دانشمندان برتر ایران و جهان اسلام اعطاء می‌کند.

جایزه مصطفی (ص) که به نام گرامی پیامبر اسلام مزین شده است تا کنون بازخورد‌های بسیار مثبتی در بین دانشمندان جهان اسلام داشته است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست با پایه‌گذاری این رخداد علمی معتبر، ارتباط عاطفی و علمی دانشمندان و نخبگان برتر جهان اسلام را با ایران و زیست بوم علمی و نوآورانه کشور تقویت کند.

نادر منش دبیر علمی جایزه مصطفی(ص)در خصوص چهارمین دوره این جایزه گفت:در این دوره ۵۱۵ اثر و فرد به دبیر خانه این جایزه معرفی شدند، که پس از بررسی‌های اولیه ۴۸۴ نفر  به گروه‌های داوری اولیه جهت بررسی معرفی شدند، که داوران این مرحله از برگزیدگان علمی و دانشگاهی داخل کشور هستند، این افراد ۲۱۳ نفر را دارای صلاحیت و اثر قابل تامل برای عبور از این مرحله دانستند. در دور دوم داخلی داوران داخلی و ۱۵۰ داور خارجی شناخته شده ۴۸ برگزیده را انتخاب کرده و نهایتا ۱۱ نفر را به شورای سیاست گذاری معرفی کردند که ۵ نفر از این اشخاص شایسته جایزه مصطفی (ص) شناخته شدند.

برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) به شرح زیر است:

بخش عمومی:پروفسور کامران وفا از ایران و زاهد حسن از بنگلادش

بخش پزشکی: محمد صائغ از لبنان

بخش شیمی آلی:محمداقبال چودری از پاکستان 

بخش فیزیک نظری و ذرات:یحیی تیعلاتی از مراکش

همچنین لازم به ذکر است امسال در حوزه نانو و زیست فناوری جایزه مصطفی (ص) برگزیده‌ای نداشته است.

مراسم اهدای جوایز برگزیدگان ۲۹ مهر هم زمان با ولادت پیامبر (ص) در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جایزه مصطفی ، جایزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار