در حالیکه برزیل به شدت گرفتار همه‌گیری ویروس کرونا است، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد از پرسش درباره این مسئله خسته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با گذشتن آمار جانباختگان کرونایی در برزیل از مرز ۶۰۰ هزار نفر، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل، خطاب به مردم کشورش گفت که از پرسش‌های آن‌ها درباره همه‌گیری کرونا خسته است.

رئیس‌جمهور راستگرای برزیل که از ابتدای همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ تاکنون این مسئله را کم‌اهمیت جلوه داده است، زمانیکه هوادارانش دور او جمع شدند و یک خبرنگار از او سوالی درباره ویروس کرونا پرسید، گفت: «از سوالات درباره این مسئله خسته‌ام. در کدام کشور مردم از این همه‌گیری جان خود را از دست ندادند؟ من اینجا نیامدم که خسته شوم.»

به تازگی برزیل با ثبت بیش از ۶۰۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا دومین کشور جهان از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از این همه گیری پس از آمریکا شد.

افراد بسیاری معتقدند که عملکرد ضعیف دولت بولسونارو، دلیل این شیوع گسترده در برزیل است و می‌گویند دولت قادر به اجرای اقدامات لازم برای مهار این بیماری نیست.

با اصرار مقامات بهداشتی این کشور واکسیناسیون در هفته‌های اخیر با روندی کند آغاز شده است. بسیاری از متخصصان امیدوارند این اقدام بتواند در کنترل بیماری موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار