آمریکا ادعا کرده است دو کشتی بدون سرنشین را در یک پایگاه دریایی مخفی چین شناسایی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، موسسه نیروی دریایی آمریکا ادعا می‌کند که چین در حال آزمایش کشتی‌های جنگی بدون سرنشین در پایگاه مخفی نیروی دریایی است.

موسسه نیروی دریایی آمریکا (USNI) روز سه شنبه گزارش داد که چین در حال آزمایش کشتی‌های جنگی بدون‌سرنشین آزمایشی در پایگاه دریایی مخفی در سواحل شمال شرقی این کشور است.

به گزارش رسانه رسمی موسسه نیروی دریایی آمریکا، دو کشتی بدون سرنشین در یک پایگاه دریایی جدید در ۱۴ کیلومتری پایگاه زیردریایی «شیائوپینگ دائو» شناسایی شده اند.

یکی از این کشتی‌ها مشابه کشتی JARI است که در سال ۲۰۲۰ در همین منطقه دیده شد. این کشتی در واقع ناوشکن کوچکی است که به سلاح‌های قدرتمندی مجهز شده است. دومین کشتی هم بی‌شباهت با JARI نیست و مانند یک شناور کاتاماران بزرگ است.

این موسسه مدعی شد چین بار‌ها کشتی‌های بدون سرنشین خود را در اسکله دریایی نزدیک دالیان آزمایش کرده است. ساخت اسکله در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و طبق تصاویر ماهواره ای، حدود یک سال به طول انجامید. از آن زمان این اسکله به طور دوره‌ای برای آزمایش‌ها و تمرینات کوتاه مدت استفاده می‌شود. دور بودن از پایگاه‌های اصلی دریایی، فضای لازم برای مانور‌های ایمن را فراهم می‌کند.

به گفته این پایگاه، چین تعداد قابل توجهی پروژه کشتی‌های بدون سرنشین دارد. برخی از آن‌ها در نمایشگاه اسلحه ارائه شده اند، در حالی که برخی دیگر فقط با اطلاعاتی که از منابع باز گرفته شده است، شناخته شده است.

گفتنی است، چین هنوز در مورد این ادعا اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار