نیسی گمراوی گفت: مهم‌ترین اهداف سوادآموزی دستگاه تعلیم و تربیت ناحیه یک اهواز آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در شورای پشتیبانی سواد آموزی گفت: یکی از برنامه‌های مهم در دوره‌های سواد آموزی آموزش مهارت زندگی و مهارت‌های اجتماعی به سواد آموزان دوره‌های سواد آموزی است.

او به اهمیت سوادآموزی از منظر قرآن اشاره کرد و افزود: اولین کلمه و نخستین دستور خداوند به پیامبر گرامی خواندن "اقرا بسم ربک الذی خلق" بود و نوشتن نیز آنچنان دارای ارزش است که خداوند در قسمت دیگری از قرآن کریم به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

نیسی گمراوی اظهار داشت: پیامبر گرامی یاد دادن، خواندن و نوشتن را شرط آزادی برده‌ها و اسراء در جنگ بدر قرار داد و به اصحاب خود سفارش کرد حداقل یک زبان دیگر برای گسترش و انتقال احکام اسلامی در جوامع یاد بگیرند و خداوند نیز با پیام تعلیم و تعلم عبادت است ما را به یادگیری در دوران زندگی دعوت کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: دوره تحکیم، پیشگیری از بازگشت به بی‌سوادی و استمرار و پایداری آموخته‌های سوادآموزی و دوره انتقال فرصت ادامه تحصیل برای کسانی است که دوره سوادآموزی را گذرانده اند یا فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش رسمی هستند، اما علاقمند به گسترش مهارت‌های خواندن و نوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در امورات زندگی شخصی هستند که نیازی اساسی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: مهمترین اهداف سوادآموزی دستگاه تعلیم و تربیت آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های درآمدزا، یادگیری و به‌کاربردن آن است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.