مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان همدان گفت: جشنواره روایتگری از ۲۰ مهرماه تا ۳۰ مهر ماه برای دانش آموزان همدانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد صالح جباری مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان همدان گفت: حماسه ۳۰ مهر دانش آموزان در همدان یکی از بزرگ‌ترین جنبش دانش آموز‌ی در مبارزه انقلاب اسلامی علیه طاغوت است.

سی ام مهر ماه در تقویم تاریخ همدان یادآور روز خروش دانش آموزان و دانشجویان انقلابی علیه ظلم و استبداد رژیم شاهنشاهی در سال ۵۷ است
واقعه‌ای که به جرات می‌توان آن را سر منشا حماسه ۱۳ آبان دانست؛ اما این حماسه آفرینی بر اثر گذشت زمان غبار فراموشی به خود گرفته و نسل کنونی کمتر اطلاعی از آن دارد.

او در ادامه افزود: این حماسه شاید اولین مبارزه با طاغوت در کشور بوده که توسط دانش آموزان مدارس همدانی در صبح ۳۰ مهر اتفاق افتاد که ۳ شهید و ۸ مجروح بر جای گذاشت.

 مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان همدان در ادامه افزود: ۳۰ مهر سال ۵۷ در شهر همدان با تظاهرات و راهپیمایی دانش آموزان در خیابان‌های شورین(شهدا) و بوعلی شروع کردند که  آتش سوزی در مسجد جامعه کرمان و بازداشت دختر سال اول نظری در تظاهرات دو دلیل اصلی  این قیام دانش آموزان بود که باعث حرکت خود جوش مردمی شد.

جباری گفت: امسال ۱۰۰ تیم در قالب انجمن اسلامی دانش آموزان در ۱۰۰ مسجد حاضر می‌شوند تا روایتگری با مصداق خاطره گویی از حماسه ۳۰ مهر را برای دانش آموزان بازگو کنند.

او یادآور شد: دانش آموزان روایت گویی از قبل از طریق کتاب‌های چاپ شده با موضوع ۳۰ مهر آمادگی روایتگری هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار