مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در شش ماه ابتدایی امسال بیش از ۳۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های خراسان رضوی رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا صادقی مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در شش ماه ابتدایی امسال بیش از ۳۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های خراسان رضوی رفع تصرف شد.

او با تأکید بر حفظ حرایم رودخانه‌ها، افزود: تمام آزادسازی‌ها با حضور نمایندگان دادستان، کارشناسان گروه رودخانه‌های امور منابع آب شهرستان ها، گروه‌های گشت و بازرسی رودخانه‌ها در حضور یگان امداد و نیروی انتظامی انجام گرفته است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه رودخانه‌ها و منابع آبی نعمت خدادادی و متعلق به تمام مردم و حق عامه و آیندگان هستند، شرکت آب منطقه‌ای با حمایت قاطع دستگاه قضایی تمام تلاش خود را جهت صیانت از انفال عمومی و جلوگیری از دست درازی به حریم، بستر مجاری آبی و رودخانه‌ها بکار گرفته است و در این مسیر با تمامی متخلفان بدون هیچگونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

صادقی با اشاره به اینکه هیچ مرجعی حق دادن پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد، بیان کرد: لازم است شهروندان قبل از هرگونه اقدام استعلام لازم را از این شرکت و سایر نهاد‌های مرتبط به عمل آورد در غیر این صورت باید پاسخگوی حوادث آتی باشد و برابر قانون با افراد متخلف برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها با هزینه دولتی انجام می‌شود، ابتدا به مالکان و متصرفان اخطار داده شد تا شخصا نسبت به آزادسازی اقدام در غیر این صورت مطابق قانون و مقررات از آن‌ها شکایت و هزینه‌های اجرایی کار و خسارت وارده ازآن‌ها اخذ می‌شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.