مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در دو سال گذشته علی رغم تعطیلی مدارس شاهد افزایش آمار تصادفات کودکان در استان بودیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،سعیدجهانگیری مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در دو سال گذشته علی رغم تعطیلی مدارس شاهد افزایش آمار تصادفات کودکان بودیم که نکته قابل توجهی است.

جهانگیری افزود: کودکان یکی از قربانیان تصادفات رانندگی هستند که به دلیل آسیب پذیر بودن اصولا آسیب‌های جدی تری در سوانح رانندگی می‌بینند.

او اضافه کرد: از جمله علل احتمالی این افزایش آمار می‌توان به حضور بیشتر کودکان در معابر و بی توجهی والدین نسبت به آموزش قوانین ترافیکی به کودکان اشاره کرد.

جهانگیری در ادامه گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس موجب شد اگرچه کودکان برای حضور در کلاس‌های درس از خانه خارج نشوند، اما آموزش‌های ترافیکی لازم را نیز دریافت نکردند و این امر موجب شد هنگام تردد در معابر سطح شهر دچار سوانح رانندگی شوند.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: براساس آمار‌ها در سال‌های ۹۸ نسبت به سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در مجموع تصادف کودکان با خودرو ۱۸۰ درصد افزایش داشته است، اما در سال‌های ۹۹ نسبت به سال‌های ۹۴ تا ۹۷ که با کاهش آموزش قوانین ترافیکی به دلیل تعطیلی مدارس روبرو بودیم این آمار به حدود ۱۱۰ درصد افزایش رسیده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: در این راستا می‌طلبد که والدین عزیز اهتمام بیشتری نسبت به آموزش قوانین ترافیکی به فرزندان خود داشته باشند.

جهانگیری یادآور شد: همچنین سعی داریم از طریق هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش بستر لازم برای ارائه آموزش‌های ترافیکی لازم را برای کودکان فراهم کنیم تا شاهد کاهش آمار تصادفات کودکان با خودرو باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار