مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: مخازن سدهای استان های تهران وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت آبی استان تهران گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد مترمکعب بیش از میزان مجاز از منابع آب زیرزمینی تهران برداشت می‌کنیم. سال آبی گذشته بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و در تهران ۳۷ درصد کاهش بارندگی و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کمبود در مخازن داشتیم.

او افزود: از ابتدای سال آبی امسال نیز تنها ۴میلی‌متر بارندگی داشتیم و در حال حاضر مخازن شهر تهران ۴۵۲ میلیون مترمکعب آب دارد که در سال گذشته این رقم ۷۵۱ میلیون مترمکعب بوده و ۳۰۰ میلیون کسری مخازن را داریم. مخازن سد‌های تهران وضعیت خوبی ندارند.

این مقام مسئول ادامه داد: به رقم کاهش نزولات و افزایش دما، اما برای اولین بار در تاریخ آب شهر تهران به دلیل فرهنگ‌سازی شاهد کاهش ۳ دهم درصدی مصرف آب شرب شهروندان تهرانی بودیم که بی‌سابقه است، چرا که هر ساله این رقم افزایش می‌یافت.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹۰ میلیون متر مکعب مصرف آب امسال بوده که در سال گذشته این رقم ۶۹۲ میلیون مترمکعب بوده است. امسال حتی یک ساعت هم قطعی آب ناشی از نبود آب نداشتیم و به رقم افزایش دما با کوچک ترین مشکلی در زمینه کم آبی رو به رو نشدیم.

بختیاری تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای پیش می‌بریم که تا پایان سال، تهران با مشکل کمبود آب رو به رو نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، وضعیت سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار