خط تولید سرامیک پرسلان با ظرفیت اشتغال ۳۶۰ نفر برای اولین بار در کشور توسط بنیاد مستضعفان افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سالن جدید تولید نوعی سرامیک به اسم پرسلان با ۶۰ نفر اشتغال مستقیم و‌ حدود ۳۰۰ نفر غیر مستقیم، توسط رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح شد. بیشتر محصولات این خط تولید با اهداف صادراتی و برای بازار کشور‌های همسایه تولید می شود.

پرویز فتاح رئیس بندای مستضعفان در مراسم افتتاح این خط تولید اظهار کرد: ما در سال مزین شده به نام جهش تولید و مانع‌زدایی‌ها، امروز با زبان عمل می‌توانیم اعلام کنیم که در شرایط سخت تحریمی، مهندسان کشورمان یک خط تولید جدید با تکنولوژی روز دنیا را در صنعت کاشی و سرامیک، راه‌اندازی کردند. تمامی مراحل راه‌اندازی این خط تولید به دست جوانان نخبه و مهندسان کشورمان انجام شده و این خط تولید که تکنولوژی روز دنیا بهره می‌برد امروز این تکنولوژی روز دنیا، جایگزین خطوط قدیمی این کارخانه شده است.

او گفت: ایران جزو چند کشور صاحب نام در صنعت کاشی و سرامیک است. با توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی این مجموعه، امسال ۷۰ درصد تولیدات این کارخانه به کشورهای همسایه صادر شده و ۳۰ درصد آن در بازار داخل عرضه می‌شود و در صورت کسب مجوز ما امروز آماده‌ایم تا تمامی محصولات تولیدی این کارخانه را صادر کنیم که ارزآوری خوبی برای کشور دارند.

فتاح بیان کرد: این خط تولید ۶۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند. صنعت کاشی و سرامیک جزو صنایعی است که میزان اشتغالزایی بالایی دارد و امروز با راه‌اندازی این خط تولید جدید انشالله شاهد جهش‌های بزرگتری در این صنعت خواهیم بود.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره ویژگی‌های محصولات خط تولید جدید این کارخانه گفت: استحکام و دوام بسیار بالا، شفافیت مثال زدنی و همچنین جذب نزدیک به صفر آب، جزو بارزترین ویژگی‌های محصولات این خط تولید جدید است که در ابعاد اسلب یا بزرگ تولید می‌شود و انشالله در گام‌های بعدی، شاهد تولید این سرامیک‌ها در ابعادی به طول ۳.۲ متر خواهیم بود که برای استفاده در نماها و کف سالن‌های بزرگ کاربرد دارند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این مجموعه تولیدی که تا پیش از این ظرفیت تولید ۷.۸ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک را در سال داشت، تا پایان امسال با اضافه شدن ۲ میلیون متر مربع سرامیک پرسلان پولیش خط جدید به تولید انواع کاشی و سرامیک را تولید خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی خط تولید جدید پرسلان پولیش افزود: هم اکنون ظرفیت تولید کاشی و سرامیک کشور 400 میلیون متر مربع در سال است که این مجموعه تولیدی، حدود 2.5 درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است. این تلاش مهندسان نخبه و جوانان کشورمان باعث شد تا تحریم‌ها در این حوزه بی‌اثر شوند و امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که از اعتماد به جوانان که بارها مورد تاکید رهبر انقلاب بوده، جواب گرفتیم و انشالله ما در بنیاد مستضعفان این مسیر را ادامه خواهیم داد.

فتاح با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با دولت برای اجرای طرح جهش تولید مسکن خاطرنشان کرد: ما در کنار دولت و وزارت راه خواهیم بود و با توجه به ابلاغ قانون جامع مسکن، ما با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای آمادگی داریم تا علاوه بر واگذاری زمین‌های در اختیارمان برای این طرح، از امکانات خود از جمله مصالح ساختمانی همچون کاشی و سرامیک، فولاد، سیمان و ... را پای کار این طرح بیاوریم و امیدواریم با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها، شاهد تحول در حوزه ساخت مسکن باشیم.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار