عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تخلف دولت قبل و وزارت علوم در پرونده بورسیه ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز سه شنبه ۲۰ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۹۰ اظهار کرد:  از کمیسیون اصل نود برای ارائه گزارش بورسیه‌های وزرات علوم تشکر می‌کنم و امیدوارم رفع ظلم در این باره صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: نکته اول اینکه اینجا فقط وزرا و رئیس جمهور وقت نبودند که تخلف و ظلم کردند؛ بلکه روسای دانشگا‌ه‌هایی که با آن‌ها همکاری کردند هم باید اسمشان آورده شود، زیرا در ظلم معاونت داشته اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این اتفاق باعث شد بسیاری از نخبگان از کشور فرار کنند که ضرر هنگفتی به کشور وارد کرده است.

سلیمی افزود: درباره عودت وجوهی که موجب ضرر به این افراد شده چه تصمیمی گرفته شده است؟ چرا میزان در اینجا مشخص نشده است ؟ باید این چند ایراد به گزارش اضافه و به قوه قضائیه ارسال شود.  

مصری نایب رئیس دوم رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به این تذکر گفت: در این گزارش اصل ۹۰ رعایت شده و اصل نود اجازه داده که این شکایت مستقیم به مجلس عرضه شود؛ بنابراین کمیسیون اصل ۹۰ باید خلاصه‌ای از گزارش خودشان را ارائه می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار