مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: جریمه قاچاق چوب و زغال در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: جریمه قاچاق چوب و زغال در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت.

او افزود: جریمه قاچاق هر کیلوگرم چوب جنگلی از ۵۰۰ هزار ریال به یک میلیون ریال و جریمه قاچاق هر کیلوگرم زغال از یک میلیون ۳۰۰ هزار ریال به سه میلیون ریال افزایش یافته است.

او، فقر فرهنگی و معیشتی را علت قطع درختان جنگلی در چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۱ تن چوب، چهار تن زغال و هفت تن محصولات فرعی مرتعی و جنگلی در استان کشف شده است.

صالحی، ارزش محصولات کشف شده را بیش از شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: شش شهرستان جنگلی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و بیشترین تخریب‌ها در شهرستان‌های «لردگان»، «خانمیرزا» و «کیار» است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود نیرو، اعتبارات و تجهیزات برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، گفت: کمبود نیرو با همت همیاران طبیعت و همراهی مردم چهارمحال و بختیاری جبران شده است.

صالحی افزود: بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قالب همیاران طبیعت در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار