مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات آبرسانی برای تأمین آب تمامی نقاط جمعیتی بالای ۲۰ خانوار در سراوان انجام شده است.

قاسمی مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه به منظور تأمین آب تمامی نقاط جمعیتی بالای ۲۰ خانوار در سطح منطقه، مطالعات آبرسانی با رویکرد کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام شده است گفت: برای اجرا مستلزم تأمین و تنظیم قوانین خاص در بودجه‌های سالانه است که بر اساس برآورد‌های اولیه برای مجتمع‌های آبرسانی مطالعه شده آماده اجرا اعتباری حدود یکهزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

قاسمی به طرح‌های مهم مطالعه شده و آماده اجرا در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: مجتمع ۸۹ روستایی بم پشت و شهر سیرکان، آبرسانی به روستا‌های سوران و بخش مرکزی مهرستان، آبرسانی به برخی از روستا‌های بخش مرکزی مهرستان، آبرسانی به روستا‌های منطقه کله گان، آبرسانی به تعدادی از روستا‌های منطقه سراوان و شهر گشت، آبرسانی به ۱۶ روستای مهرستان و آبرسانی به روستا‌های نوار مرزی کوهک مطالعات آن به پایان رسیده و آماده اجراست.

وی با اشاره به میزان بهره‌مندی ساکنان سراوان از آب آشامیدنی گفت: هم‌اینک شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح حوزه سراوان به طور متوسط ۹۵ درصد در شهر‌ها و ۶۲ درصد در روستا‌ها است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار