رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گفت: ۳۵ پرونده جرائم اقتصادی در استان همدان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ مجتبی محمدی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: ۳۵ پرونده جرائم اقتصادی شامل زمین خواری، فرار مالیاتی و اخلال در نظام تولید به ارزش ۹۰ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون در این استان تشکیل شده است.

او افزود: همچنین ۲۹ پرونده احتکار کالا‌های اساسی نظیر دارو، اقلام پزشکی و مواد غذایی در سالجاری تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی با هدف پیش بینی و پیشگیری از حدود ۲ سال پیش تشکیل شد که در همدان حدود هشت ماه است که از زیر مجموعه پلیس آگاهی خارج و به صورت مستقل فعالیت خود را شروع کرده است.

او بیان کرد: این مجموعه با رویکرد پیش بینی، پیشگیری و مراقبت و جلوگیری از بروز جرائم اقتصادی شکل گرفت تا تولید کننده احساس امنیت کند.

سرهنگ محمدی از دیگر اهداف این پلیس را مبارزه با جرائم سازمان یافته نظیر زمین خواری، اخلال در نظام تولید، فرار مالیاتی، اختلاس، پولشویی و احتکار دانست.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف تشکیل پلیس امنیت اقتصادی تحقق فرمان هشت ماده‌ای رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر جلوگیری از قاچاق کالا از مبدا تا مقصد و سطح بازار است.

او خاطر نشان کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان همدان کشف و ۹۰۰ قاچاقچی دستگیر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.