۱۰۰ قاری قرآن مجید در پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش استان فارس با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار، تلاش و تولید سراسر استان فارس بصورت مجازی در ۵ رشته با حضور متسابقین خواهر و برادر برگزار شد.

مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در آیین افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش استان بهترین عبادت را خواندن قرآن دانست و گفت: پانزدهمین دوره این مسابقات در ۵ رشته شامل تحقیق، حفظ کل، حفظ بیست جز، حفظ ده جز و مفاهیم برگزار می‌شود.

قدر خادم الحسینی افزود: ۱۰۰ نفر در این دوره مسابقات استان فارس شامل ۳۴ خواهر و ۶۶ برادر در پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان فارس شرکت کردند.

او با بیان اینکه این مسابقات هرساله در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای جامعه کار و تلاش برگزار می‌شود، تصریح کرد: قرآن و عترت راهگشای سعادت بشریت است.

خادم الحسینی در ادامه به نوشته‌های گوته شاعر و فیلسوف آلمانی در مورد قرآن کریم اشاره کرد و گفت: گوته بعد از آشنایی با مفاهیم قرآن مجید به سوی این کتاب آسمانی جذب و متوجه شد که چه اعجازی در آیات قرآن نهفته است.

او تاکید کرد: زمانیکه یک دانشمند بدون مذهب اینگونه در مورد قرآن کریم سخن می‌گوید ما مسلمانان باید در عقاید و نوع برخوردمان نسبت به این کتاب آسمانی بازنگری جدی کنیم.

مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه قرآن در جامعه ما مهجور واقع شده است، افزود: یکی از دلایل اصلی وجود انواع آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه فاصله گرفتن مردم از قرآن و عترت است.

مسئول حراست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس نیز گفت: به منظور حمایت هرچه بیشتر از حافظان و قاریان شاخص قرآن کریم جامعه کار و تولید فارس این دوره مسابقات با میزبانی این اداره کل و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بصورت مجازی برگزار می‌شود.

سیدناصر حسینی افزود: این دوره مسابقات با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم از سراسر استان و ۳۶ شهرستان فارس برگزار می‌شود و ناظران و داوران قرآنی برای اجرای دقیق آیین نامه‌ها حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش استان فارس با حضور ۱۰۰ شرکت کننده خواهر و برادر از سراسر استان در ۵ رشته برگزار می‌شود و در هر رشته ۱ نفر خواهر و ۱ نفر برادر برای مسابقات کشوری برگزیده و معرفی خواهند شد.

حسینی در پایان اظهار داشت: برگزیدگان مرحله استانی تا پایان سال در مسابقات کشوری با شرکت کنندگان جامعه کارگری سراسر کشور رقابت خواهند کرد که زمان دقیق آن در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه قاریان و حافظان قرآن کریم جامعه کار و تلاش فارس در ۵ رشته و در بخش خواهران و برادران با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار