معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مرحله نخست بسته آموزش حرکتی برای ۱۰۰ هزار دانش آموز پایه ابتدایی این استان درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فرشید علیزاده، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ساحت زیستی بدنی سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی وآینده نگری برای سلامت دانش آموزان اقدام به اجرای این بسته تحولی در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ کرده است.

علیزاده افزود: این پروژه در دو مرحله با همکاری مدیران، معاونان، آموزگاران تربیت بدنی، آموزگاران پایه و والدین در ماه مهر و اسفند اجرا می شود.

او وضعیت دانش آموزان و مشاوره های حرکتی آنان درفاصله بین سنجش اولیه و سنجش ثانویه را از مهمترین بخش های این بسته تحولی عنوان کرد و گفت: آموزگاران تربیت بدنی، والدین و آموزگاران پایه نقش مهمی در اجرای موفقیت آمیز این طرح ملی دارند.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: ضعف سواد حرکتی موجب بروز مشکلاتی در سلامت و آسیب های فراوان برای دانش آموزان شده است.

علیزاده گفت: اگر دوره ابتدایی دوره طلایی نظام تعلیم و تربیت در عرصه خواندن، نوشتن، تربیت و ادب است، در حوزه حرکت و تربیت بدنی این دوران به مراتب طلایی تر و مهمتر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: تربیت بدنی در آموزش و پرورش به معنی تربیت از راه شرکت جویی در فعالیت های بدنی است و امروز با ترویج تربیت بدنی می توان تربیت کودکان را قوی تر کرد.

او گفت: گوشی های تلفن همراه، تلویزیون و اینترنت، سرگرمی های دانش آموزان را به سکون کشانده و آنان را به شدت دچار فقر حرکتی کرده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.