رئیس سازمان لیگ کشتی در خصوص موفقیت تیم‌های ملی کشتی در رقابت‌های جهانی و لیگ برتر کشتی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس ۵ قهرمان ورزش کشورمان در خصوص موفقیت‌های کشتی گیران ایران در مسابقات جهانی نروژ اظهار داشت:خدا را شاکریم که با دعای خیر مردم و زحمت کشتی گیران و همچنین مسئولان فدراسیون کشتی نتایج بسیار خوبی را در مسابقات جهانی کسب کردیم. فدراسیون تمام امکانات را برای کشتی گیران فراهم کرد به گونه‌ای که محمد بنا سرمربی تیم کشتی فرنگی کشورمان در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که اگر مشکلی برای تیم ملی پیش بیاید نمیتوانیم بگوییم فدراسیون مقصر بوده است چرا که هر آنچه که نیاز بود در اختیار ما گذاشته شد تا بتوانند به خوبی تمرینات خود را دنبال کنند. در مسابقات جهانی نروژ هم کشتی گیران زحمت تلاش و غیرت به خرج دادند تا موفقیت‌های خوبی را به دست آورند. ما در وزن‌های دیگر کشتی آزاد و فرنگی هم اگر کمی بخت با ما یار بود می‌توانستیم مدال‌های بسیار زیادی را به دست آوریم.

نصیرزاده در خصوص جایگاه کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در جهان عنوان کرد: واقعیت در این باره چیز دیگری است، روس‌ها در چند سال اخیر خوب کار کردند و از ما جلو‌تر هستند. این موضوع قابل انکار نیست و باید قبول کنیم. ما در این دوره از رقابت‌های جهانی هم اگر می‌توانستیم مدال‌های دیگری را هم کسب کنیم دوم جهان می‌شدیم. من معتقدم در کشتی فرنگی و آزاد می‌توانیم با کشور‌های دیگر برابری کنیم و پا به پای رقبا حرکت کنیم. کشتی گیران کشورمان از نظر کسب مدال عملکرد خوبی را داشتند، کامران قاسم پور بسیار عالی ظاهر شد و امیرحسین زارع واقعا نشان داد که می‌تواند تا ۳ المپیک بعدی برای ایران افتخار آفرینی کند.

یزدانی در المپیک هم می‌توانست تیلور را شکست دهد، فقط بدشانس بود/ گرایی خونسرد و مطمئن کشتی می‌گرفت

رئیس سازمان لیگ با اشاره به نحوه کشتی حسن یزدانی و محمدرضا گرایی گفت: کشتی حسن یزدانی و تیلور آمریکایی نه تنها برای خود من بلکه برای ملت ایران یک عقده بود، خدا کمک کرد حسن یزدانی هم توانست پیروز این مسابقه باشد هرچند ما معتقدیم حسن یزدانی در المپیک هم باید تیلور را شکست می‌داد، چرا که حق او طلای المپیک بود که یکسری از اتفاقات با عث شد تا این اتفاق رخ ندهد. با این آمادگی که حسن یزدانی دارد مطمئن هستم در مسابقات بعدی هم اگر تیلور با حسن یزدانی رو به رو شود پیروز خواهد بود.

او ادامه داد: محمدرضا گرایی خیلی خونسرد و با اعتماد به نفس بالایی کشتی می‌گرفت و واقعا هم از حریف گرجستانی خود سر‌تر بود توانست پیروز شود در فینال هم با قاطعیت توانست حریف روسی خود را شکست دهد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند. حفظ و حمایت این قهرمان‌ها کار بسیار سختی است، فدراسیون و کادر فنی در تلاش هستند این سرمایه‌های کشتی را حفظ کنند. چرا که خیلی از قهرمان‌های ما با به دست آوردن یک مدال المپیک و جهانی خیلی زود اشباء می‌شوند و برای ادامه راه دیگر انگیزه لازم را ندارند. در صورتی که کشتی گیران جوان می‌توانند سال‌های سال برای کشورمان افتخار کسب کنند.

تنها حوزه‌ای که توانسته نام ایران را پر آوازه کند ورزش است

نصیرزاده درباره موفقیت‌های ورزش گفت: شما ببینید کشور ما در کدام یک از عرصه‌ها جزء ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد؟ آیا در اقتصاد و یا صنعت چنین برتری وجود دارد؟ در بسیار از بخش‌ها برتری وجود ندارد تنها حوزه‌ای که توانسته نام ایران را پر آوازه کند ورزش است و ورزش هم در کشور ما در رشته‌های مختلف در حال رشد و افتخار آفرینی است. امیدوارم مسئولان همه این موفقیت‌ها را ببینند و حمایت‌های خود را از ورزش دریغ نکنند.

امسال لیگ بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود

رئیس سازمان لیگ کشتی بیان کرد: تیم‌های خوبی امسال در لیگ حضور خواهند داشت، اکثر تیم‌ها در صدد جذب کشتی گیر خارجی هستند که احتمال رویارویی کشتی گیران مطرح دنیا با کشتی گیران ملی پوش ما در لیگ را بالا می‌برد. موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که لیگ کشتی باید در اختیار تیم‌های ملی ما باشد تا بتوانیم تیم ملی قدرتمندی را داشته باشیم. سال گذشته هم دبیر رئیس فدراسیون کشتی به آن اشاره کرد. قوی بودن لیگ باعث می‌شود سطح آمادگی بازیکنان بالا برود که نتیجه آن را در مسابقات بین المللی می‌بینیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار