به دلیل نامساعد بودن هوا پرتاب اولین مرد مسن با تاخیر مواجه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از elbalad؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که پرواز ویلیام شانتر، پیرمرد 90 ساله‌ای که قرار بود دوازده اکتبر به فضا پرتاب شود با تاخیر همراه است. در همین راستا شرکت جف بزوس اعلام کرد که به دلیل آب‌ و هوای نامساعد پرتاب اولین مرد مسن به 13 اکتبر موکول شد. انتظار می‌رود این پرتاب در ساعت 8:30 صبح به وقت محلی انجام شود.

سخنگوی بلو اوریجین گفت: "با توجه به وزش باد در روز سه شنبه ۱۲ اکتبر، تیم عملیات ماموریت بلو اورجین تصمیم گرفته است که پرتاب NS-۱۸ را به تعویق بیندازد تا پرواز در روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر انجام شود. شاتنر که نقش کاپیتان جیمز تی کرک را در مجموعه تلویزیونی کلاسیک Star Trek بازی می‌کرد، قرار است به عنوان اولین عضو ارشد در یک موشک آبی زیرزمینی به Final Frontier سفر کند."

تاخیر پرتاب اولین مرد مسن به فضا

طبق گفته مهندسان بلو اورجین پرواز او و سه نفر دیگر از خدمه موشک NS-۱۸ درست در آن سوی خط کارمان، به ارتفاع ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) انجام می‌شود، جایی که آنها چهار دقیقه بی وزنی را تجربه خواهند کرد. شانتر قرار است رکورد والی فانک ۸۲ ساله را که در ماه جولای به فضا پرتاب شد را بزند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: سفر فضایی ، جف بزوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.